عیسی قبادی روز یکشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و در سال رونق تولید باید همه دستگاه‌ها با فهم و درک شرایط برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنایع وارد عمل شوند.

وی با اشاره به مشکل بدهی شرکت سرامیک البرز به آموزش و پرورش، گفت: بدهی این شرکت مربوط به دهه ۷۰ و زمان واگذاری آن به بخش خصوصی بوده است که طبق قانون باید ۲ درصد از درآمد این شرکت به آموزش و پرورش پرداخت می‌شد که این قانون نیز الان تعدیل شده است.

قبادی گفت:بعد از اینکه شرکت در سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی منتقل شد،  این بدهی نیز اتوماتیک وار بدون اطلاع سرمایه گذار به مدیریت جدید انتقال یافته است.

وی افزود:در بسیاری از کشورهای دنیا اگر شرکت خصوصی سازی، یک واحد را واگذار می‌کند در ازای آن به شرط حفظ تولید و اشتغال وجهی دریافت نخواهد کرد ولی در کشور ما نه تنها از سرمایه گذار جدید پول دریافت می‌شود بلکه باید زیان‌های گذشته را نیز پرداخت کند.

قبادی گفت: آموزش و پرورش طبق ماده ۴۷ قانون محاسبات می‌تواند برای تقسیط بدهی این شرکت به ۱۲ قسط اقدام کند و باید هماهنگی و همکاری بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه وضعیت کشور با توجه به جنگ اقتصادی دشمنان خاص است، افزود: با توجه به این شرایط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور شکل گرفته تا مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با سرعت بیشتر پیگیری و رسیدگی شود.

معاون استاندار گفت: در این شرایط باید کمک کنیم تا مشکل واحدهای صنعتی در جهت حفظ نظام، کمک به تولید و اشتغال، برون رفت از مشکلات و ناامید کردن دشمنان حل شود.

در ادامه این جلسه به مشکلات چند واحد تولیدی دیگر در خصوص تسهیلات، صدور دسته چک و سایر موانع تولید رسیدگی شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.