هدایت الله جمالی پور عصر شنبه در نشست با فعالان صنعت حمل و نقل و راهداران قزوین افزود: برای توسعه یکی از مولفه های مهم حمل و نقل است که بدون آن توسعه شکل نمی گیرد.
وی اضافه کرد: حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بخش های بسیار مهم و حساسی می باشد که باید در قالب یک کارگروه ویژه با دعوت از انجمن های صنفی مختلف، مشکلات این حوزه مطرح و برای آنها تصمیم‌گیری شود.
جمالی پور بر نوسازی ناوگان حمل و نقل استان قزوین تاکید کرد و یادآورشد: حداکثر میانگین سنی ناوگان حمل و نقل در دنیا ۱۵ سال و در بسیاری از کشورها زیر ۱۰ سال است و در کشور ما هم، باید چنین باشد اما شرایط سخت اقتصادی در سال های گذشته امکان این کار را نداده و اکنون نیز که تحریم‌ها علیه ایران به نقطه اوج خود رسیده این شرایط دشوارتر هم شده است.
وی با بیان اینکه ارز به واردات خودرو تخصیص نمی یابد گفت: در کنار دشواری نوسازی ناوگان حمل و نقل مساله مهم دیگر ضعف کشور در نگهداری است بطور که نگهداری درست تجهیزات و داشته‌ها هیچ گاه در اولویت نبوده و به آن توجه نمی شود و فرهنگ نگهداری در همه امور ضعیف بوده است.
استاندار قزوین بر لزوم راه اندازی پایانه در شمال شهر قزوین تاکید کرد و گفت: در کارگروه ویژه حمل و نقل که به منظور رسیدگی به مشکلات این حوزه تشکیل خواهد شد موضوع احداث پایانه با همکاری شهرداری با جدیت بررسی و مکانی برای آن پیش بینی شود.
وی همچنین بر توسعه و بهسازی راه های روستایی تاکید کرد و افزود: اگر سیاست جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهرها را دنبال کنیم باید پیش شرط های آن هم مورد توجه باشد.
جمالی پور یادآورشد: با وجود این مساله مهم، موضوع راه های روستایی کمتر مورد توجه بوده و قزوین هم در این زمینه جزو استان‌های محروم کشور است.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که هزار و ۳۳۹ کیلومتر آن راه شریانی است.
این استان همچنین  ۴۳ شرکت مسافربری با ۹۶۹ دستگاه در ناوگان مسافربری دارد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.