عباس مراقی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تغییرات قیمت سهام شرکت‌ها بر روند صعودی یا نزولی بورس اثر مستقیم دارد و امروزه این تغییرات به سبب رشد اقتصادی نیست.
وی با بیان اینکه افزایش تولیدات، نقدینگی بیشتری را به شرکت باز می‌گرداند، اظهار داشت: افزایش نقدینگی واحدهای تولیدی سبب بالا رفتن هزینه‌ها و افزایش هزینه‌ها موجب بالا رفتن قیمت نهایی محصول و ایجاد رشد تورمی در بازار بورس می‌شود.

سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین گفت:امیدواریم با تدابیر مسؤولان امر این چرخه معیوب تورم ساز هرچه زودتر از میان برداشته شود و بهتر است که این تأثیرات در اسرع وقت به حداقل ممکن برسد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت شاخص بورس استان قزوین در هفته گذشته خاطرنشان کرد: بورس اوراق بهادار قزوین در هفته‌ای که گذشت با تغییرات فراوانی روبرو بوده است.

سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین با اشاره به اینکه روز یکشنبه ۵۲ درصد ارزش کل معاملات به خرید سهام اختصاص‌ یافته بود، عنوان کرد: تعداد ۳۳ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم به ارزش ۱۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال معامله شد.

مراقی خاطرنشان کرد: شرکت‌های فولاد و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی بیشترین تعداد سهام و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه در روز دوشنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۷۲ واحدی نسبت به‌روز گذشته به عدد ۳۴۴ هزار و ۴۸۷ واحد رسیده بود، افزود: در بورس اوراق بهادار قزوین نیز تعداد ۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم به ارزش ۴۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال معامله شد.

سرپرست بورس اوراق بهادار استان قزوین با اشاره به اینکه در این روز ۳۲ درصد ارزش کل معاملات به خرید سهام اختصاص یافت، تصریح کرد: برخی از شرکت‌های فعال در صنایع نفت، فولاد و خودروسازی بیشترین تعداد سهام و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه نیز شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش سه هزار و ۴۵۲ واحدی نسبت به‌روز گذشته به عدد ۳۵۰ هزار و ۳۲۳ واحد رسید.

مراقی اظهار داشت: در بورس اوراق بهادار قزوین نیز تعداد ۱۳ میلیون سهم به ارزش ۸۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال معامله شد.

استان قزوین حدود چهار هزار واحد تولیدی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.