علی خانجانیان، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال سهمیه قیر رایگان هم به صورت نقدی و هم ارایه قیر برای ادارات کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای انجام عملیات آسفالت معابر روستایی قرار شده که زیرسازی‌های لازم توسط دهیاری‌ها، با هماهنگی دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری انجام و اجرای آسفالت نیز با تامین قیر رایگان از سوی این نهاد به مورد اجرا درآید.

این مسوول امور روستایی اضافه کرد: امسال روش اجرای آسفالت معابر روستایی با ۲ روش مصرف مستقیم و تفاهم نامه سه‌جانیه صورت می‌پذیرد که در مورد نخست میزان قیر مصرفی در پروژه به صورت رایگان توسط بنیاد مسکن تامین و مابقی هزینه‌های اجرای آسفالت نیز از محل اعتبارات قیر رایگان (نقدی)، اعتبارات عمرانی استانی و ملی صورت می‌گیرد.

به گفته خانجانیان، در روش دوم نیز پیمانکارانی که از سوی دهیاری‌ها با آنان قرارداد منعقد می‌شود، پس از تنظیم صورت وضعیت و قیمت به همراه شیت‌های آزمایشگاهی (عملیات خاکی و آسفالت)، حواله میزان مصرف قیر در پروژه برای آنان صادر خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآور شد: با توجه به اینکه اعتبارات قیر رایگان همه ساله و در نیمه دوم سال ابلاغ می‌گردد لذا آغاز جدی طرح از اواسط اسفند ماه هر سال شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس میزان سهمیه در نظرگرفته شده قیر رایگان، پیش‌بینی آسفالت معابر حدود ۸۰ روستا در دستور کار این نهاد قرار داد که با افزایش سهمیه مصوب نیز به طور حتم تعداد روستاها در آینده افزایش خواهد یافت.

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ استان قزوین دارای ۱۰۲ هزار و ۱۳۱ خانوار روستایی و ۹۴ هزار واحد مسکونی بوده که ۴۸ درصد آن بهسازی و مقاوم سازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.