یدالله ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۴۸ مورد تصرف و ساخت وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌های استان شناسایی شده که از این تعداد ۷۲ مورد مربوط به رودخانه رزجرد بوده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه رزجرد تخریب شده، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۳۰ مورد باقی مانده نیز هرچه سریع تر تخریب شود.

وی در خصوص نوع تصرفات صورت گرفته، افزود: اراضی باغی، احداث حفاظ فلزی، ساختمان سازی، ویلا، باغ رستوران و مراکز اقامتی موقت از عمده تصرفاتی هستند که در حریم و بستر رودخانه‌ها اتفاق می‌افتند.

ملکی همچنین در خصوص روند اجرای تخریب‌ها نیز یادآور شد: تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اقدامی زمان بر و حساس است که بخش عمده‌ای از کار به اخطار و اطلاع رسانی‌ها  از طریق شوراهای محلی، دهیاری‌ها و حتی نصب بنر خلاصه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین به تصرف در حریم سایر رودخانه‌های استان اشاره و گفت: رودخانه‌های باراجین، ناصرآباد و نجم آباد از دیگر نقاطی هستند که دچار تصرفات غیرقانونی شده‌اند که باید در دستور کار قرار گیرند.

به گفته وی، هدف از اجرای این تخریب‌ها، کاهش حوادث و خسارت‌های ناشی از سیلاب است که برای محقق شدن آن باید مشارکت‌های مردمی نیز لحاظ شود.

 ۱۵۷ رشته رودخانه در استان قزوین وجود دارد که از این میان ۴۱ رشته رودخانه از داخل شهرها عبور کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.