پرویز عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: استان قزوین دارای ۶۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و زراعی بوده که تاکنون برای ۱۷۰ هزار هکتار آن نقشه‌برداری صورت گرفته است.

به گفته وی، در حال حاضر ۴۰ هزار هکتار از بافت شهری و روستایی استان در ۶ درصد از اراضی کشاورزی واقع شده که برای ۳۱ هزار هکتار از این بافت  حدنگاری به عمل آمده است.

وی در خصوص اهمیت حدنگاری و سند مالکیت اراضی کشاورزی، اظهار داشت: حدنگاری در اراضی باعث می‌شود مدیران برای یک قطعه از اراضی در استان به درستی تصمیم‌گیری کرده و شرایط دریافت تسهیلات و انجام طرح‌های کشاورزی آن را نیز فراهم آورند.

عبدی به وجود ۹۳۶ هزار هکتار اراضی ملی در استان قزوین نیز اشاره و یادآور شد: آمارها بیانگر آن است که ۴۰ درصد از اراضی استان کشاورزی و ۶۰ درصد دیگر آن هم جزو  اراضی ملی به شمار می‌روند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد از قطعات شهری و ۷۰ درصد قطعات اراضی روستایی استان قزوین به لحاظ قرارگیری در بافت کشاورزی، نقشه‌برداری و حدنگاری شده‌اند که در این رابطه لازم است با همکاری دستگاه‌های ذیربط به افزایش این رقم اقدام به عمل آید.

مساحت استان قزوین یک میلیون و ۵۶۶ هزار هکتار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.