جواد حق‌لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی قزوین مبنی بر بارش برف و باران در سطح استان طی ۲ روز آینده، تیم‌های راهدار این اداره کل با کمک ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری و ۲۰۰ راهدار در سطح گردنه‌ها و راهدارخانه‌های استان به حالت آماده‌باش استقرار یافته‌اند.

به گفته وی، در حال حاضر گردنه کوهین با مه غلیظ روبرو بوده که به علت کاهش دید افقی به رانندگان توصیه می‌شود ضمن سرعت پایین، فاصله طولی با خودرو مقابل را حفظ کرده و از چراغ‌های مه‌شکن خود نیز استفاده کنند.

این مسئول راهداری خاطرنشان کرد: با آغاز فصل سرما، راهداری قزوین با استفاده از سه هزار تن ماسه و نمک، سه مرتبه اقدام به عملیات نمک‌پاشی در سطح راه‌ها و گردنه‌های استان کرده است.

حق‌لطفی یادآور شد: از مسافران درخواست می‌شود تا ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری طی ۲ روز آینده، در صورت سفر همراه داشتن وسایل زمستانی و توشه راه را فراموش نکرده و در طول مسیر نیز به توصیه‌ نیروهای راهدار و پلیس راه مستقر در سطح جاده‌ها عمل کنند.

استان قزوین با داشتن ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی، ۱۲ دستگاه تونل، ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و ۲۳۰ کیلومتر طول روشنایی راه ها، یکی از پرترافیک ترین نقاط جاده ای کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.