مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید یکی از واحدهای تولیدی قزوین به خبرنگاران گفت: قانون برنامه ششم توسعه برای اشتغالزایی ۱۰۰ هزارمددجو برنامه‌ریزی کرده که سهم کمیته امداد ۷۰ هزار نفر است.

وی به پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ بودجه سال ۹۸ اشاره و تصریح کرد: سال گذشته این اعتبار ۲۵ هزار میلیارد ریال بود که با افزایش آن امکان تحقق میزان اشتغالزایی در نظر گرفته شده برای این نهاد محقق می‌شود.

بختیاری با اشاره به دریافت مجوزهای لازم از بانک مرکزی، خاطرنشان کرد: هم اکنون به ازای اشتغال هر مددجو ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به کارفرمایان پرداخت می‌شود تا تشویق لازم برای به کارگیری مددجویان کمیته امداد در دستور کار قرار گیرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه به حمایت‌های دیگر این نهاد برای مددجویان اشاره و افزود: خوشبختانه امسال با توجه به اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی همکاری خوبی با این نهاد داشته اند، بسته‌های حمایتی دیگری را نیز برای مددجویان تحت پوشش خود در نظر گرفته‌ایم.

به گفته وی، هدف از اشتغالزایی مددجویان، توانمند کردن آنها و خروج از حمایت‌های کمیته امداد است که در این رابطه با حرفه‌آموزی مناسب امکان اشتغال پایدار برای آنها فراهم می‌شود.

وی همچنین به مساله اقتصاد مقاومتی مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره و یادآور شد: سنگر امروز ما جهاد در راه تولید و اشتغال است و همه مسئولان باید برای تحقق این مهم اهتمام ورزند.



محمدفرهاد کیایی، مدیرعامل شرکت آراد نیز اظهار داشت: این شرکت هم اکنون ۲۵۰ نیروی کاری دارد که حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر آنها را مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تشکیل می‌دهند.

وی افزود: جذب ۱۰۰ مددجوی کمیته امداد نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.