محمد شفیعی روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه پیرامون موضوع انتخابات اظهار داشت: داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از زمانی که ثبت نام می‌کنند، تحت رصد هیات‌های نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند و رسانه ها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را سریعا به هیات های نظارت منتقل کنند.

فرماندار قزوین با بیان اینکه هیچ کارمند دولتی در ساعات اداری حق حضور در ستادهای انتخاباتی را ندارد،اظهار داشت: علاوه بر آن استفاده از اموال بیت المال و اداری در تمام ساعات شبانه روز برای داوطلبان ممنوع بوده و اگر داوطلبی در خودروی دولتی مشاهده شود، به عنوان تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

وی، وظیفه اصلی رسانه‌ها در ایام انتخابات را افزایش شور انتخاباتی عنوان کرد و گفت: اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا بر عکس هجمه‌های دشمن به افزایش شور انتخاباتی اقدام کنند.

شفیعی به تهیه کتابچه‌ای در خصوص قوانین انتخابات برای داوطلبان اشاره کرد و افزود: فرمانداری در سال جاری به منظور آشنایی بیشتر داوطلبان با قوانین و تخلفات انتخاباتی کتابچه‌ای را با سرفصل‌های وظایف تدوین کرده و در اختیار کاندیدها قرار می‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: رسانه ها می توانند با رصد فضای انتخاباتی از تخلفات احتمالی داوطلبان بکاهند.

فرماندار قزوین به فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و گفت: از روز ۱۰ آذرماه سال جاری تا چهارم اسفندماه ۱۸ فرآیند انتخابات را در پیش است و در این مدت نیز ۱۶ کمیته با هفت هزار نفر مشغول پیگیری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهند بود.

شفیعی به وجود هفت کارمند و متصدی ثبت نام در ستاد انتخاباتی مرکز استان اشاره کرد و گفت: این کارمندان از ساعت هشت صبح تا ساعت 18 در ستاد مرکزی انتخابات حضور دارند و خبرنگاران نیز می توانند در اتاق رسانه سوالات خودشان را از کاندیدهای احتمالی بپرسند.

وی به وجود دفتر هیات نظارت در کنار ستاد انتخاباتی استان قزوین اشاره کرد و گفت: ۱۱ نفر وظیفه هیات اجرایی و اداری انتخابات را برعهده دارند و علاوه بر آن خبرنگاران می توانند برای رفع ابهامات روزانه به دفتر فرمانداری مراجعه کرده و پرسش‌های خود را مطرح کنند.

در دوره دهم مجلس شورای اسلامی ۹۷ نفر در ستاد مرکزی انتخابات قزوین ثبت نام کردند  که از این میان ۳۳ نفر پا به عرصه رقابت گذاشتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه امسال برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.