آیت الله عابدینی روز پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: چندین سال پیش سه تن از علمای شیعه، یک جلسه شورای فرهنگی سه نفره را بدون امکانات، رسانه و اداره در شهر نجف برگزار کردند و برای پاسخگویی به شبهات علیه شیعه وارد عمل شدند.

وی اضافه کرد: یکی از آنها به نام علامه امینی کتاب الغدیر را در سند شیعه تالیف کرد که در دنیا صدا کرد و اهل سنت از آن تاثیر پذیرفته و همه دنیا به آن افتخار کردند.

عابدینی گفت:یکی دیگر از آنها به نام محسن جبل عاملی موضوع علمای شیعه را در حدود ۷۰ یا ۸۰ جلد بررسی کرد و دیگری هم به نام شیخ آقا بزرگ تهرانی کتاب الذریعه را با ۳۲ جلد در خصوص اسناد و تالیفات شیعه تالیف نمود.

وی اضافه کرد:آنها بدون کمترین امکانات و هزینه ای در جهان اسلام برای فرهنگ تشیع اینقدر مفید و موثر واقع شدند و جلسات شورای فرهنگ عمومی استان نیز باید به تاثیر از آنها چنین پربرکت و مفید باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین با تشریح عوامل موثر در پیشرفت یک فرد در زندگی خود، گفت: وقتی سه ملاک بیان حق، اعتقاد قلبی به حق و عمل نسبت به آن با هم جمع شود یک فرد از نظر اسلام کامل و ارزشمند شده و اگر بر همین حال بمیرد یک مسلم حقیقی مرده است.

در ادامه این جلسه سایر اعضا نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود برای ارتقای فرهنگ عمومی استان پرداختند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.