علیرضا وارثی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باشگاه های مثبت ایدز به منظور ارایه خدمات حمایتی ، معیشتی ، کمک هزینه تحصیل فرزندان بیماران مبتلا به ایدز، توانمندسازی و از همه مهم تر آموزش سبک زندگی و احتیاط در ساختار روابط اجتماعی بیماران تاسیس شده اند.

وی اضافه کرد:خدمات بهداشتی و درمانی به این بیماران توسط کلینیک بیماری های رفتاری مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین انجام می شود که البته بیشتر داروی های ضد ویروس آنها را در بر می گیرد اما داروهای ادامه درمان هپاتیت و ایدز و بینایی سنجی، دندانپزشک ویک سری درمان های دیگر از دیگر نیازهای درمانی بیماران است که باید تامین شود.

وارثی ادامه داد: از سال گذشته سیاست سازمان بهزیستی به شفاف سازی اعتبارات رفته و برای پیشگیری هم سرانه هایی اختصاص یافته است که به ازای هر بیمار 50 هزار تومان می باشد اما با توجه به انواع خدمات مددکاری، روانشناسی و سایر خدمات این مبلغ ناکافی بوده و حتی جوابگوی اجاره مکان باشگاه مثبت هم نیست.

وی افزود: هم اکنون برای 68 بیمار مبتلا به ایدز در استان در باشگاه مثبت پرونده تشکیل شده که با توجه به اینکه تعداد بیماران بیشتر از این آمار است تامین امکانات مورد نیاز می تواند به شناسایی هرچه بیشتر بیماران و ارایه خدمات به آنها کمک کند.

آخرین آمار از تعداد بیماران مبتلا به ویروس "اچ آی وی" در استان قزوین 245 نفر اعلام شده بود که با توجه به فوت و یا مهاجر بودن آنها تعداد پرونده فعال این بیماران به 110 مورد رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.