فرماندار بویین زهرا روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای کنترل سیلاب از ماشین‌آلات متعددی شامل لودر، تراکتور، کامیون و بیل مکانیکی کمک گرفتند که همین مساله آنان را متحمل هزینه‌های سنگینی کرده است.

علی رحمانی افزود: امروز اولویت دستگاه‌ مدیریت بحران این است که به فکر جبران هزینه‌های صورت گرفته در عملیات کنترل سیلاب باشد، در غیر این صورت اگر حادثه دیگری اتفاق بیافتد، نباید انتظار مساعدت از سوی مالکان ماشین‌آلات داشته باشیم.

وی با اشاره به عملیات لایروبی در رودخانه‌های حاجی عرب، اظهار داشت: بیل زنجیره‌ای که برای لایروبی مسیل‌ها استفاده شد، بیش از ۲ میلیارد ریال هزینه برجای گذاشت که شرکت آب منطقه‌ای هنوز هزینه آن را پرداخت نکرده است.

به گفته رحمانی، شهرک صنعتی آراسنج نیز در مسیر سیلاب قرار دارد و اگر رودخانه‌های همجوار این شهرک سیلابی شوند، آثار جبران‌ناپذیری را در منطقه شاهد خواهیم بود.

فرماندار بویین زهرا تصریح کرد: سال گذشته نیز ورود سیلاب به روستای آقچه‌مزار و شهرک صنعتی آراسنج باعث شد تا خسارت‌های زیادی به تاسیسات و زیرساخت‌های شهرک یاد شده وارد شود.

رحمانی، ترمیم راه‌های روستایی آقچه‌مزار و اطراف شهرک آراسنج را یکی از مطالبات اصلی مردم بویین‌زهرا دانست و گفت: مردم منطقه همچنان گله‌مند هستند که چرا پس از گذشت ۲ سال هیچ اقدامی در رابطه با ترمیم این راه‌ها صورت نگرفته است.

بویین زهرا یکی از ۶ شهرستان استان قزوین است که براساس سرشماری سال ۹۵ دارای ۱۶۴ هزار جمعیت بوده و در ۶۲ کیلومتری جنوب مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.