رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین (اورژانس ۱۱۵) روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان مطلب فوق، افزود: در حال حاضر ۲۶ پایگاه جاده ای، ۱۳ پایگاه شهری و یک پایگاه اورژانس هوایی در استان قزوین فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: کمبود پایگاه باعث می شود تا در زمان حوادث نیروهای اورژانس نتوانند در سریع ترین زمان ممکن برای خدمات رسانی و نجات مصدومان حوادث حاضر شوند.

دکتر پیمان نامدار ادامه داد: به ویژه در مناطق شهری باید با کمک دستگاه های مربوطه جهت تامین زمین و تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ساخت پایگاه خصوصا در نقاط شلوغ شهر اقدام کرد تا شاهد افزایش کیفی خدمات اورژانس و سرعت بیشتر در ارایه خدمات امدادی باشیم.

سرعت گیرها مانعی بر سر راه اورژانس
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قزوین افزود: این در حالی است که نصب سرعت گیرهای متعدد در خیابان ها نیز خود یک مانع دیگر برای سرعت در رسیدن آمبولانس اورژانس به مکان حادثه است.
نامدار همچنین به موضوع کمبود پد فرود بالگرد اورژانس در استان اشاره کرد و افزود: شرایط مورد انتظار این است که بالگرد اورژانس در هر نقطه ای که بحران اتفاق افتاده بتواند فرود بیاید اما پد فرود به ویژه در مناطق صعب‌العبور مانند الموت وجود ندارد.
نیروهای اورژانس ۱۱۵ استان در ۳۱ هزار و ۴۹ ماموریت شرکت کرده که هفت هزار و ۵۳۶ مورد آن مربوط به ماموریت‌های تصادفی و ۲۳ هزار و ۵۱۳ مورد به ماموریت‌های غیر تصادفی اختصاص داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.