رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود:صدور پروانه شکار پرندگان در استان با توجه به آغاز فصل شکار در ۶ ماهه دوم سال و مجوز صادر شده از سازمان مرکزی آغاز شده است.

سیاوش رضازاده با بیان اینکه دریافت پروانه و صدور دفترچه شکارچیان از طریق پست انجام می‌شود، افزود: متقاضیان می‌توانند مدارک خود را به اداره پست استان تحویل دهند تا پروانه شکار بعد از صدور از طریق پست به آدرس متقاضیان ارسال شود.

وی اضافه کرد: روزهای مجاز شکار صرفا روزهای پنج شنبه و جمعه است و پروانه شکار نیز از تاریخ صدور تا ۳۰ آذرماه اعتبار دارد.

رضازاده با بیان اینکه تعداد مجاز شکار در هر روز مجموعا چهار قطعه است، افزود: پرندگان مجاز برای شکار شامل کبک معمولی، بلدرچین، کبوتر چاهی، کبوتر کوهپایه، کبوتر جنگلی و باقرقره شکم سیاه بوده و شکار پرندگان آبزی و کنار آبزی ممنوع است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل محیط زیست استان گفت: صدور پروانه صرفا برای متقاضیان بومی است و هر شخص می‌تواند در طول فصل صرفا یک عدد پروانه دریافت کند.

به گفته رضازاده، پروانه شکار برای اتباع خارجی مقیم و غیر مقیم و افراد غیر بومی و همچنین افراد متخلف دارای محرومیت شکار یا دارای پرونده صادر نخواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.