میثم حصاری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقاشی پشت شیشه از جمله صنایع دستی فراموش شده بود که با برنامه ریزی این اداره کل ضمن احیا، در حال رونق بخشیدن به آن هستیم.

وی با بیان اینکه نقاشی پشت شیشه از هنرهای دستی مربوط به دوره صفویه به شمار می رود، اظهار داشت: در راستای احیا این هنر دستی، با برنامه ریزی معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی قزوین درصدد برگزاری دوره های آموزشی این رشته هستیم.

این مسئول همچنین گفت: در سال های گذشته با اقداماتی از جمله برگزاری دوره های آموزشی برای علاقه مندان در هنرهای دستی در حال فراموشی از جمله گیوه بافی و آینه کاری، آنها را در استان قزوین احیا کرده ایم.

حصاری با بیان اینکه احیای هنرهای دستی در حال فراموشی نباید تنها به برگزاری دوره های آموزشی محدود باشد،اظهار داشت: باید برای بازار و فروش این محصولات نیز برنامه داشت تا بتوان این هنرها را رونق بخشید.

استان قزوین دارای بیش از ۶ هزار هنرمند و تولیدکننده صنایع دستی است. 
آینه کاری، گره چینی، جاجیم، مسگری، بافتنی های سنتی، سرمه دوزی، پن بافی،پاپیه ماشه و موج بافی از هنرهای دستی قزوین به شمار می روند. 

۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.