استاندار قزوین روز شنبه در آئین افتتاح طرح آبرسانی به سه روستای الموت غربی افزود: توسعه مناطق محروم و روستاها باید مورد هدف همه دستگاه‌ها قرار گیرد تا بی توجهی سالهای گذشته و مهاجرت های بسیاری که در این رابطه شاهد بودیم متوقف شده و روند عکس بگیرد.

هدایت الله جمالی پور به همکاری نهادها اشاره کرد و گفت: آنچه که یک کار را عقب می اندازد، اختلافات و حواشی بین دستگاه‌ها است و این فضا باید به همکاری و خدمت به مردم تبدیل شود.

وی با بیان اینکه برنامه بعدی من سفر به شهرستان آوج خواهد بود،اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد که با استفاده از همه ظرفیت‌ها کارهای بزرگی رقم بخورد و بدون شک مسئولی برای من اعتبار دارد که از روستاها بازدید کرده و دردی را از مشکلات مردم رفع کند.

جمالی پور وضعیت راه های روستایی استان قزوین را نامناسب خواند و گفت: جاده روستایی استان وضعیت بسیار بدی دارند و حتما سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اداره کل راهداری باید در اولین فرصت به فکر راه چاره باشند و تا جای ممکن با کمترین قیمت و کیفیت بالا برای اجرای طرح های راهسازی اقدام کنند.

استاندار قزوین با اشاره به فعالیت های قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حوزه محرومیت زدایی،گفت: دولت و مردم و نهادهایی چون سپاه با همکاری یکدیگر آهنگ توسعه مناطق را سرعت می بخشند.

وی با بیان اینکه امروز دغدغه مقام معظم رهبری رفع محرومیت در مناطق روستایی است و این عزم و همت باید در اولویت کار مسئولان قرار گیرد، اظهار داشت:بخش اعظم وقت خودم را از این به بعد برای حل مشکلات روستاها خواهم گذاشت تا توسعه و رفاه در این مناطق گسترش یابد.

جمالی پور از جهاد کشاورزی خواست تا مولد بودن روستا را احیا کرده و مشاغل خاص این بافت اجتماعی را احیا کند تا کارآفرینی، تولید و رونق اقتصاد گسترش یابد.

استاندار قزوین همچنین گفت: زمانی بود که روستاها شهرنشینان را مصرف گرا می‌نامیدند و از تنور خودشان نان می پختند، اما اکنون متاسفانه برعکس شده و نان از شهر به روستا ها می رود که باید مرتفع شود.

جمالی پور در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: زنان روستا باید به کارآفرینان کارگاه های صنایع دستی و تولیدات کشاورزی تبدیل شوند و تلاش برای تحقق این موضوع بر عهده اداره کل امور روستایی استانداری است.

وی یادآور شد: با تقویت بسیج در روستاها باید رابطان امنیتی ایجاد کرده و کار نیروی‌انتظامی را تسهیل کنیم که بدون شک این کار در تقویت امنیت روستاها بسیار مهم است.


۹۹۲۵*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.