حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز چهارشنبه در ششمین نشست عمومی اتاق اصناف استان قزوین اظهار داشت: طی بخشنامه رییس قوه قضاییه باید بیشتر پرونده‌های کیفری و حقوقی دادگستری ابتدا برای ایجاد صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف ارجاع شود.
وی اضافه کرد: به همین خاطر کمیسیون حل اختلاف اصناف باید فعال‌تر شود تا بتوانیم بسیاری از پرونده‌های این حوزه را قبل از طرح در محاکم قضایی در خود اصناف مربوط به صلح و سازش برسانیم.

این مسئول افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها طرح طلایه‌داران صلح و سازش را در تمامی ادارات، اصناف، هیات‌ها و ... اجرا کرده و میزان ارجاع پرونده‌ها را به دستگاه قضا کاهش دهیم.

رییس کل دادگستری قزوین با اشاره به نقش موثر اصناف در مبارزه با جنگ اقتصادی دشمنان افزود: این مبارزه تا پیروزی نهایی و به زانو درآوردن دشمن ادامه دارد بنابراین نظارت بر وضعیت بازار باید به شکل مستمر ادامه داشته باشد تا به ثبات مورد نظر حاکمیت دست یابیم.

وی به برخی از مشکلات اصناف اشاره کرد و افزود: عمده مشکل اصناف بحث شغل‌های کاذب و دستفروشان است که امیدواریم با اجرای سریع طرح ساماندهی آنها بتوانیم بخشی از این مشکلات را کاهش دهیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: رکن رکین جامعه که موجب قوام ستون‌های جامعه می شود، اصناف و بازاریان هستند و به همین خاطر باید بازار برای توزیع بهتر و مناسب‌تر اجناس و کالاهای عمومی تقویت شود.

وی گفت: برای حل مشکلات اصناف باید کارگروهی تشکیل شده و مشکلات این حوزه دسته بندی شود تا اگر در مواردی قانون اجرا نمی‌گردد در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام قضایی استان اظهار داشت: حدود ۳۸ هزار واحد صنفی در استان مشغول فعالیت هستند و بخش اعظمی از پرونده‌های دستگاه قضایی مربوط به اصناف است که در این خصوص باید از ظرفیت اتاق اصناف برای کاهش آنها استفاده شود.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.