سعید خورشیدی روز شنبه در نشست خبری که با هدف تشریح برنامه های ستاد مردمی اربعین در قزوین برگزار شد با بیان اینکه امسال ۸۵ موکب از استان به زائران اربعین خدمت می رسانند،گفت: سال گذشته ۶۵ موکب قزوینی به زائران اربعین خدمات ارایه کردند.
این مسئول گفت: امسال تلاش بر این شده است تا خدمات موکب ها متمرکز شده و با نزدیک کردن فاصله آنها به یکدیگر زائران در دریافت خدمات سهولت بیشتری داشته باشند.
وی با بیان اینکه موکب های قزوین در ایام اربعین در بخش اسکان، پذیرایی، درمانی و فرهنگی به زائران خدمت می رسانند،اظهار داشت: موکب های قزوین در ایام اربعین سال گذشته در زمینه اسکان به ۲۵۳ هزار زائر خدمات ارایه کردند و همچنین بین زائران یک میلیون و ۳۵۰ هزار وعده غذا توزیع و پخش کردند.
وی ادامه داد: موکب های قزوینی همچنین در اربعین سال گذشته در ۳۶ نقطه به زائران حسینی خدمات رسانی کردند که علاوه بر استقرار در نجف و کربلا و مسیر پیاده روی اربعین یکی از این نقاط با توجه به معبر بودن قزوین در داخل استان و همچنین در مرز مهران مستقر بودند.
خورشیدی یادآور شد: پارسال مردم خیر استان قزوین ۶۰ میلیارد ریال به موکب های اربعین کمک کردند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: امسال پیش بینی می شود با توجه به حذف روادید (ویزا) تعداد زائران اربعین ۳ برابر خواهد شد.
سال گذشته از استان قزوین ۱۹ هزار نفر در مراسم اربعین حسینی (ع) شرکت کردند.
۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.