سرهنگ بیژن خدائی روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: بیشترین میزان کشفیات پلیس مربوط به ماده مخدر شیشه بوده که نسبت به سال گذشته ۷۸۹ درصد رشد داشته است.
وی اظهار داشت: در سال جاری ۲۲۷ طرح پاکسازی و مبارزه با خرده فروشان در نقاط مختلف استان قزوین اجرا شده که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.
خدایی با اشاره به دستگیری سه هزار و ۲۱۵ نفر قاچاقچی در استان و افزایش یک درصدی این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عنوان کرد: همچنین دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر با افزایش ۲۷ درصدی، نگهدارندگان با رشد ۱۷ درصدی و دستگیری معتادان با افزایش ۷۸ درصدی مواجه بوده است.
وی با اشاره به کشفیات صورت گرفته با هماهنگی استان‌های همجوار و در کل کشور، گفت:با هماهنگی‌های صورت گرفته ۴۴۰ کیلوگرم مواد مخدر در خارج از استان کشف شد.
خدایی اضافه کرد: همچنین طی این مدت ۶۰۰  مرحله طرح پاکسازی مناطق آلوده در دستور کار قرار گرفت که یک هزار و ۲۵۸ نفر در این زمینه دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: قاچاق روانگردان‌ها و مواد صنعتی با توجه به بروز تغییراتی در تولید و عرضه مواد مخدر، افزایش چند برابری یافته که تهدیدی جدی برای جوانان و نوجوانان است.
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین به کشف ۳۵۰ کیلوگرم مواد مخدر نوظهور در استان اشاره کرد و گفت: کشف این نوع مواد نوظهور هشدار جدی برای خانواده‌ها است و آسیب آنها با مواد صنعتی شیشه برابری می‌کند.  
وی با بیان اینکه بیشترین قشری که گرفتار مواد مخدر می‌شوند جوانان هستند، گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و نیروی انتظامی در حال انجام اقدامات پیشگیرانه در این زمینه است ولی باید خانواده‌ها نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند تا جوانان آنها به سمت اعتیاد کشیده نشوند.
خدایی یاد آور شد: با هماهنگی و همدلی بسیار خوبی که بین دستگاه قضایی و پلیس وجود دارد، محیط برای قاچاقچیان مواد مخدر و معتادان متجاهر ناامن شده است.
رییس پلیس مواد مخدر استان قزوین از مهر و موم منازل قاچاقچیان مواد مخدر در سطح شهر خبر داد و گفت: صاحبان این منازل بارها به دلیل توزیع مواد مخدر دستگیر شده بودند که پس از توجه نکردن به اخطار نیروی انتظامی، مهر و موم منازل آنها به عنوان مراکز فروش مواد مخدر در دستور کار قرار گرفت.
۷۳۸۹*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.