داود محمدی روز یکشنبه در چهاردهمین جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان، با بیان اینکه باید به سمت حمایت از تعاونی‌ها قدم برداشت، افزود: دولتمردان، ملجس شورای اسلامی و دستگاه قضایی باید به جای دخالت در امور تعاونی‌ها با ریل گذاری صحیح، زمینه حمایت و نظارت بر آنها را فراهم آورند.

محمدی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، افزود: هم اکنون از ۴۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور ۳۲۰ هزار میلیارد فقط صرف امور جاری، حقوق و دستمزد دولت می‌شود و باید به سمت چابکسازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی و تعاونی‌ها پیش برویم.

این نماینده ادامه داد: امروز کشور ژاپن با جمعیتی دو برابر ایران، یک دهم کشور، جمعیت اداری و یک بیستم ایران هزینه‌های اداری و جاری دارد و باید با برون سپاری خدمات و تقویت بخش خصوصی و تعاونی این هزینه‌ها را کاهش داد.

محمدی ادامه داد: کشور ایران در بخش‌های مختلف در حوزه بینه دفاعی، اقتداری، سیاسی و پیشرفت‌های علمی در رده بالای خاورمیانه قرار گرفته است ولی در محیط کسب و کار در میان ۱۷۰ کشور جهان رتبه ۱۳۴ را دارد.

وی گفت:ایران در بین کشورهای سند چشم انداز و خاورمیانه بین ۲۵ کشور رتبه ۱۸ را دارد ولی در تولید علم و فناوری جزو ۱۰ کشور اول جهان است.

این نماینده با بیان اینکه دولت باید به تعاونی‌ها و بخش خصوصی بهای بیشتری بدهد، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برای چاره سازی در این زمینه، دولت را مکلف کرده است که در برنامه ششم توسعه چابک سازی کرده و اختیارات را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی اضافه کرد: دولت باید همراهی و همگامی لازم را در این زمینه داشته و با واگذاری خدمات به تعاونی‌ها جلوی حجیم شدن دولت و تحمیل هزینه‌های اضافی را به کشور بگیرد.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.