رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در هفته دفاع مقدس که با شعار "ما پیروزیم" مزین شده، برنامه‌های متعددی در حوزه فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

امیر سرتیب بهنام پیری افزود: در روز ۳۱ شهریور ماه با عنوان "قدرت-توانمندی؛ اقتدار نیروهای مسلح" رژه صلابت و توانمندی نیروهای مسلح به نمایش گذاشته می‌شود و قرار است در این روز قدرت صنعتی و دفاعی کشور را به نمایش بگذاریم.

وی اضافه کرد: روز یکم مهرماه به عنوان دومین روز از هفته دفاع مقدس که با عنوان "دانش پژوهی، معرفت، جوانان، سربازان" نامگذاری شده، به رونق تولید ملی و اقتصادی توجه کرده و تصمیم داریم با نگاه مدیریت انقلابی و جهادی و خودباوری در راستای کم اثر کردن اهداف تحریم دشمن اقدام کنیم.

پیری سومین روز از هفته دفاع مقدس را "بصیرت، دشمن شناسی، ولایت مداری و دفاع همه جانبه" عنوان کرد و گفت: به عقیده ما نقش ولایت در بصیرت افزایی عمومی به منظور مقابله با ترفند، فریب و سلطه دشمن بی بدیل است و در این روز به تبیین آن به عنوان الگویی موثر برای نهضت مقاومت و همچنین اهمیت پدافند غیرعامل می‌پردازیم.

این مسئول عنوان داشت: روز پنجشنبه به عنوان چهارمین روز از هفته دفاع مقدس با عنوان "شهیدان، جانبازان، آزادگان و فخرآفرینان" به عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهدا و شهدای مدافعان حرم اقدام خواهیم کرد.

پیری در خصوص برنامه‌های پنجمین روز از هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در این روز با عنوان "معنویت، وحدت ملی، خانواده و ورزش همگانی"،  برنامه حضور باشکوه در نماز جمعه، توجه به همبستگی ملی، تقویت سبک زندگی دینی در حفظ کرامت و ارزش‌های اسلامی خانواده و ورزش همگانی در سطح شهر اقدام می‌شود.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین عنوان ششمین روز از هفته دفاع مقدس را "رزمندگان، حماسه آفرینان و جهادگران" عنوان کرد و گفت: در این روز از حماسه آفرینان عملیات ثامن الائمه (ع) و رزمندگان حصر آبادان تجلیل و تقدیر به عمل می‌آید.

پیری عنوان آخرین روز از هفته دفاع مقدس را "فرماندهان، پیشکسوتان و مسئولان" بیان کرد و توضیح داد: در این روز با برگزاری سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان آرا از فرماندهان جنگی دفاع مقدس تجلیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری این هفته، اقدام ناچیزی در مقابل حرکت عظیم و خداپسندانه دفاع مقدس است،افزود:همه مسئولان و مدیران جامعه مرهون رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس هستند و باید نهایت تلاش خود را در گرامیداشت یاد و خاطره این دوران به کار گیرند.

استان قزوین سه هزار شهید گلگون کفن دارد.

۹۹۲۵*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.