عبداالمحمد زاهدی روز سه شنبه در نخستین همایش ملی مدیریت بحران کشور که به میزبانی قزوین در حال برگزاری است،افزود: امروز در نقطه ای قرار داریم که باید تحت هر شرایط و زمانی بحران را مدیریت کنیم.

وی افزود: امسال در سیلاب فروردین ماه تا ۲۰۰ میلیمتر بارندگی در نقاط مختلف استان به ثبت رسید که با همکاری دستگاه ها و اعضای شورای مدیریت بحران توانستیم آن را مدیریت و کنترل کنیم.

وی اضافه کرد: امسال رودخانه باراجین که در ۲۰۰ سال گذشته از دبی ۵۰ میلیمتر بالاتر نرفته بود به ۱۷۵ میلیمتر رسید و می توانست شهر قزوین و آبیک را با خطرات جدی رو به رو کند اما با برنامه ریزی و پیش بینی های انجام شده و با انحراف و توزیع آب حاصل از سیلاب توانستیم جلوی خسارت های ناشی از آن را بگیریم.

استاندار قزوین ادامه داد: سیل، زلزله، آتش و سرما و کولاک همواره استان قزوین را در معرض تهدید قرار می دهد و ما نیز باید همواره آماده این حوادث و کنترل آنها باشیم.

زاهدی گفت: گرچه بحران زمانی پدید می آید که شرایط از حالت عادی خارج می شود اما استان قزوین در طول سال درگیر خطرات متنوع زیادی است از این رو ما نمی توانیم منتظر بحران باشیم بلکه همواره باید در صدد مدیریت آن باشیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی ، پیشگیری و در نهایت ارایه آموزش های لازم به مردم می تواند در مواقع بحرانی کمک حال ما باشد.

۷۳۸۸*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.