حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی قزوینی روز شنبه در مراسم تجلیل از حجت الاسلام و المسلمین سید موسی ابراهیمی که در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، افزود:این شبکه‌ها، به دنبال ایجاد تفرقه مذهبی میان شیعه و سنی هستند و هر گونه غفلت در برابر اقدامات آنها خسارت‌ها و تبعات زیادی به دنبال دارد.
رییس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) در ادامه گفت: وهابیت به عنوان بازوی توانمند استکبار در مبارزه با فرهنگ اهل بیت فعالیت می‌کند و دشمنان از تمام ظرفیت‌های خود علیه نظام اسلامی که برخاسته از فرهنگ اهل‌بیت است، بهره‌برداری می‌کنند.
این مدرس حوزه علمیه با اشاره به لزوم ترویج آموزه‌های ائمه معصوم(ع) اظهار داشت: باید از احادیث، روایات، منابع غنی و معارف اهل‌بیت(ع) استفاده کرده و به ترویج مکتب ائمه معصوم(ع) بپردازیم.
وی اضافه کرد: یکی از علل بزرگ انحرافات مهدوی که در تاریخ ایجاد شده، مشکل ناآگاهی به فرهنگ مهدوی و مطالعه نکردن روایات و احادیثی است که ائمه(ع)، در حدود بیش از هزار سال پیش، نسبت به انحرافات و کج روی‌ها بیان کردند.
رئیس موسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج)، خاطرنشان کرد : امروز موضوع مهدویت برای شیعیان یک مساله سرنوشت ساز است و باید در نظام جمهوری اسلامی که به حضور ولی فقیه در رأس آن افتخار می‌کند، برای دفاع از حریم ولایت با جدیت بیشتری وارد عمل شد.
حجت الاسلام حسینی قزوینی تاکید کرد: باید با دقت و هوشیاری با شبهاتی که در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح می‌شود مقابله کرد و برای ارتقای سواد، دشمن شناسی و بصیرت افزایی مردم و خانوادها توان خود را به کار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به شخصیت حجت الاسلام و المسلمین سید موسی ابراهیمی،گفت:من از سال ۱۳۴۶ با ایشان هم حجره و هم کلام بوده و با هم در محضر اساتید بزرگواری چون شهید انصاری، امیری، حسینی سنقری و زرآبادی تحصیل می‌کردیم.
حسینی قزوینی اظهار داشت: ایشان خدمات بزرگی به جهان تشیع کرده‌اند ولی بزرگترین خدمت حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی تالیف مجموعه کتابی از احادیث نبی اکرم (ص) است.
حجت الاسلام و المسلمین ابو الشهید محدث معاصر سید موسی ابراهیمی در سال ۱۳۲۴ هجری شمسی، در یک خانواده مذهبی در قزوین دیده به جهان گشود.
وی پس از دوران کودکی و اتمام دروس ابتدایی، سال ۱۳۴۵ وارد حوزه علمیه قزوین شد و دروس مقدماتی را در محضر علمای اعلام شیخ ابراهیم امیری، آیت الله حاج سید جلیل زرآبادی و آیت الله حاج شیخ حسن شالی سپری نمود.
حجت الاسلام و المسلمین سید موسی ابراهیمی در جریانات سیاسی سال ۱۳۵۷ به خاطر مبارزه علیه رژیم پهلوی، تحت تعقیب قرار گرفته و ناچار به شهر مقدس قم هجرت کرد.
سرپرستی مدرسه علمیه صالحیه و مدرسه علمیه شیخ الاسلام،مسئولیت روابط عمومی و آموزش سپاه پاسداران قزوین،تدریس در حوزه علمیه صالحیه، شیخ الاسلام و امام صادق (ع)، مدیریت حوزه علمیه امام صادق (ع) و حوزه علمیه کوثر ویژه خواهران و تالیف و تحقیق از جمله سوابق این محدث معاصر است.

۷۳۸۹*۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.