نصرت الله علیرضایی روز دوشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین گفت: اگر تا دیروز شمال و جنوب اقتصادی در استان ایجاد شده بود، اکنون شاهد پدیده جدید شمال و جنوب گردشگری در استان هستیم.

وی افزود: هرگاه صحبتی از گردشگری در استان به میان باشد، نگاه‌ها به سمت منطقه الموت است و این درحالی است که ظرفیت‌های گردشگری جنوب استان قزوین همواره مورد غفلت واقع شده است. 

علیرضایی همچنین گفت: درحالی که شهرستان‌های آبیک، البرز و قزوین به لحاظ قرارگیری در مسیر تهران به قزوین به عنوان هدف گردشگری استان شناخته می‌شوند، ما شاهد سرازیر شدن هزینه‌ها در این مناطق هستیم و مابقی نقاط استان محروم مانده است.

فرماندار آوج به جاذبه‌های گردشگری و طبیعی این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: چشمه آبعلی، پل معلق، کاروانسرای تاریخی آوج و برج‌های خرقان تنها بخشی از  جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان است ولی تاکنون تصمیم مناسبی برای رونق گردشگری در این منطقه از استان قزوین اتخاذ نشده است.

علیرضایی تصریح کرد: در همین منطقه آوج پل معلقی وجود دارد که قطب جذب گردشگر شناخته می‌شود و در کنار آن جاذبه های فراوان تاریخی و طبیعی وجود دارد که سبب شده هر هفته هزاران نفر بدون داشتن زیرساخت و خدمات مناسب به آنجا سفر کرده و از شرایط مناسب گردشگری محروم شوند.

وی در مورد نبود امنیت در بناهای تاریخی آوج اظهار داشت: برج‌های خرقان که قلب تاریخ استان قزوین محسوب می شود،  هنوز نگهبانی ندارد و اگر شبانه کلنگی بر پیکره آن بخورد، هیچ کس خبردار نخواهد شد.

علیرضایی به نصب تابلوهای گردشگری تاکید کرد و گفت: متاسفانه در شهرستان آوج تابلوهای مناسبی در حوزه گردشگری وجود ندارد و لازم است که به طراحی مدرن و نصب و جانمایی مناسب این تابلوها اقدام کرد.
۹۹۲۵*3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.