معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قزوین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر، گفت: برای انجام عملیات خط کشی راه های استان قزوین ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و سازمان راهداری تخصیص داده شده است.
جواد حق لطفی طول  راه های آسفالته استان را ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خواند و یادآور شد: با توجه به طول خطوط جاده ای در بزرگراه و آزادراه های استان، سالانه برای رسیدن به سطح استاندارهای لازم به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای انجام ۹ هزار کیلومتر خط کشی در سطح جاده های استان نیازمندیم.
این مسئول راهداری اضافه کرد: هم اکنون و با توجه به محدودیت های مالی، اولویت کار را رنگ خطوط وسط در جاده های ۲ طرفه که ترافیک آن به صورت رخ به رخ است در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی، خط کشی را یکی از مهم ترین مولفه های ایمنی در جاده دانست و یادآور شد: نصب علایم راهنمایی و رانندگی و تابلو به لحاظ ایجاد امنیت و ایمنی در حوزه راه بعد از خط کشی قرار داشته و این مساله اهمیت اجرای عملیات سالانه خط کشی راه ها را می رساند.
حق لطفی ادامه داد: اگرچه خط کشی جاده های آسفالته قزوین در وضعیت متوسطی قرار دارد اما با توجه به اهمیت راه های استان و حجم ترافیک موجود در آن که همواره در طول سال های اخیز جزو سه استان پرترافیک کشور قرار گرفته، نیازمند تخصیص اعتبارات لازم در این رابطه هستیم.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه است که از این میان ۲۷۰ کیلومتر آزادراه و ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه است.

۸۰۵۴*3013

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.