رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک گفت: برخی مسائل حوزه محیط زیست از چشم ما پنهان می‌ماند که اطلاع‌رسانی مردم و خبرنگاران می‌تواند در پیگیری مسائل پنهان مانده، ما را یاری کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، امید رحمانی در نشست با خبرنگاران شهرستان آبیک اظهار کرد: خبرنگاران شهرستان آبیک بسیار شفاف و واقع‌گرایانه نسبت به انعکاس اخبار حوزه محیط زیست این شهرستان می‌پردازند و همراهی آنان موجب دلگرمی و حساس‌تر شدن این اداره به بسیاری از مسائل می‌شود.

وی افزود: برخی مسائل حوزه محیط زیست از چشم ما پنهان می‌ماند که اطلاع‌رسانی مردم و خبرنگاران می‌تواند در پیگیری مسائل پنهان مانده و پیشبرد اهداف محیط زیست یاری کند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: در راستای کاهش آلایندگی هوا و بررسی وضعیت فعالیت معادن و دامداری‌ها به طور جدی پیگیر هستیم و در اوایل امسال سه واحد دامداری آلاینده به دادگاه معرفی شده‌اند و اخیرا دو دامداری به عنوان واحد آلاینده به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

رحمانی اضافه کرد: پیگیری‌ها در خصوص وضعیت آب، هوا و فاضلاب شهرستان آبیک ادامه دارد تا بتوانیم شاهد هوایی پاک و سالم در این شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری اداره کل حفاظت از میحط زیست استان قزوین دو واحد معدنی خارج از حوزه شهرستان آبیک اما فعال در جوار این شهرستان، به عنوان واحد آلاینده معرفی و مشمول پرداخت عوارض آلایندگی شدند.

این مسئول ازنگاه مثبت و همراه مسئولان شهرستان آبیک به ویژه فرماندار آبیک به حوزه محیط زیست قدردانی و بیان کرد: این امر موجب می‌شود با قوت بیشتری در حوزه محیط زیست و حفظ آن و سلامت شهروندان گام برداریم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک از برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند ویژه کارمندان خانم ادارات این شهرستان خبر داد و افزود: این کارگاه با هدف تکفیک زباله از مبدأ و فرهنگ‌سازی در این زمینه در شهریور ماه امسال برگزار می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.