مدیرکل دامپزشکی استان قزوین اعلام کرد: شهروندان دقت داشته باشند گوشت قربانی را 24 ساعت در یخچال نگه‌داری و سپس خُرد و تمیز کنند.

حمید زینالی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، اظهار کرد: جلسه آموزشی تشریح مسائل شرعی و بهداشتی برای بیش از 100 ذابح برگزار و برای آنان نیز کارت صادر شد؛ همشهریان هنگام ذبح از ذابحین این کارت معرفی را بخواهند.

وی ادامه داد: برای عید قربان 34 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در سطح شهر حضور خواهند داشت؛ اکیپ‌های ثابت در کشتارگاه‌ها و ادارات دامپزشکی و اکیپ‌های سیار توسط خودرو در سطح شهر حضور پیدا خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: اکیپ‌های سیار و ثابت از ساعت هفت صبح فعال خواهند بود که اکیپ‌های سیار تا ساعت 14 و اکیپ‌های ثابت نیز پس از ساعت 14 هم فعالیت خواهند داشت.

وی اعلام کرد: همشهریان می‌توانند با سامانه 1512 تماس گرفته و درخواست اعزام اکیپ داشته باشند؛ در اکیپ‌ها همکاران دامپزشکی و روحانیون بر ذبح بهداشتی و شرعی نظارت خواهند داشت و این نظارت رایگان خواهد بود.

زینالی تشریح کرد: بسیاری از بیماری‌های مشترک از طریق دام زنده و کشتار شده منتقل می‌شوند؛ تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو بسیار مهم است؛ و باید به این نکته توجه داشته باشند که وقتی دام ذبح می‌شود کنه‌ها روی زمین می‌ریزند؛ باید مراقب بود که کنه‌ها روی بدن انسان قرار نگیرند و آن‌ها را با دست غیرمسلح نگیرند.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: شهروندان دقت داشته باشند گوشت قربانی را 24 ساعت در یخچال نگه‌داری و سپس خُرد و تمیز کنند.

قیمت هر کیلو گوسفند زنده 46 هزار تومان

حمیدرضا دایی‌دایی رئیس اتحادیه قصابان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: بازار عطش ندارد چراکه عرضه زیاد و تقاضا کم است؛ بسیاری از دامداران دام‌های خود را برای روز عید قربان نگاه داشتند تا در این عید عرضه کنند؛ عرضه دام از روز شنبه و یکشنبه در میدان دام استان آغازشده و قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده 45 تا 46 هزار تومان است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.