مشاور هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خبرنگاران بیان و قلم دارند و علاوه بر آن باید این توانمندی را داشته باشند که حلقه واسط بین کف جامعه و مسئولان باشند؛ اخبار یک جامعه حاکی از رشد و شکوفایی آن جامعه است.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین مراسم تجلیل از خبرنگاران عرصه اقتصاد با حضور مسئولین کشوری و استانی برگزار شد.

سردار خلخالی مشاور هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این برنامه عنوان کرد: خبرنگاران بیان و قلم دارند و علاوه بر آن باید این توانمندی را داشته باشند که حلقه واسطه بین کف جامعه و مسئولان باشند؛ اخبار یک جامعه حاکی از رشد و شکوفایی آن جامعه است.

وی ادامه داد: اگر یک خبرنگار فقط دنبال نقاط ضعف باشد جامعه را به یاس خواهد کشید چراکه رسالت خود را انجام نداده، خبرنگار باید ضمن بیان مشکلات امید را نیز به جامعه تزریق کند؛ رسالت خبرنگار بسیار مهم است.

خلخالی گفت: در حال حاضر در جبهه اقتصادی قرار داریم و فرماندهانی موفق هستند که جلودار باشد و خبرنگاران نیز به‌مانند فرمانده جلودار هستند.

وی خاطرنشان کرد: رشادت، صداقت و دقت یک خبرنگار بسیار مهم است، خبرنگار نباید در کار غرض و قصور داشته باشد.

مشاور هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از ۱۸۰ سال در خلیج‌فارس حرف برای گفتن داریم؛ قلب مسلمین جهان برای یمن می‌تپد و اکنون عربستان به‌جای یمن در حال سقوط است.

وی عنوان کرد: رسانه‌های غربی از محاسن ما نمی‌گویند بنابراین خبرنگاران کشورمان نباید ساکت باشند.

در سال‌جاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم در حال حاضر آن‌هایی که دل به ملت نبستند بیشتر از کسانی که دل به ملت بسته‌اند فعالیت دارند و این رسالت خبرنگار است که کف جامعه را بیدار کند.

خلخالی تأکید کرد: علاوه بر رأی دادن مردم باید پرسشگری داشته باشند؛ اگر نظارت نباشد هیچ برنامه‌ای خروجی نخواهد داشت؛ خبرنگار می‌تواند رسالت خود را با بیان مشکلات به همراه امیدبخشی انجام دهد.

بزرگ‌ترین سرمایه نزد خبرنگاران امانت‌داری است
عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار کرد: خبر در جان و نفس ما از ابتدای خلقت بوده و با زندگی بشر عجین شده است.
وی ادامه داد: خبرنگاری در دنیا جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شود؛ سطح درآمدی خبرنگاران بسیار پایین است که اگر عشق به این عرصه نبود فعالیت خبری نداشتند.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین سرمایه در نزد خبرنگاران امانت‌داری است، اظهار کرد: با ظرافت و بازی با کلمات می‌توان عقاید افراد را کشف کرد؛ در خبر عدالت و امانت‌داری حرف نخست را می‌زند.

نمایندگان قوای سه‌گانه در استان قزوین از صنایع کوچک حمایت می‌کنند

حمیدرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین نیز در این برنامه اظهار کرد: در دو سال گذشته جزو دستگاه‌های برتر کشور بودیم؛ طی دو سال گذشته ۱۲۳ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد و ۱۶۲ هکتار زمین صنعتی در اختیار آنان قرار گرفت.

وی ادامه داد: طی پنج ماه گذشته ۵۰ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد و ۱۷۶ هکتار زمین صنعتی به آنان اعطا شد که بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

خانپور تصریح کرد: ۴۸ میلیارد تومان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قزوین سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها صورت گرفت و شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین از رده دوم بین استان‌های کشور به رده نخست ارتقا پیدا کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین بیان کرد: در سال رونق تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری است نمایندگان قوای سه‌گانه در استان همراهی و حمایت لازم را از صنایع کوچک داشته و دارند.

وی افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران با عشق به تولید و کار در استان سرمایه‌گذاری کردند و علی‌رغم تحریم‌ها به میدان آمدند.

در شرایط کنونی صنایع کوچک می‌تواند اقتصاد کشور را فعال نگاه دارد

مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین در این مراسم با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی کنونی صنایع کوچک می‌توانند اقتصاد کشور را فعال نگاه دارند، اظهار کرد: در عرصه رسانه نتوانستیم مانند صاحبان قدرت جهان فعالیت کنیم؛ دشمن مطالب غیرواقعی و دروغ را به‌گونه‌ای جلوه می‌دهند که مردم دنیا باور می‌کنند.

وی ادامه داد: در هر جامعه رو به توسعه مشکلات وجود دارد و اتاق بازرگانی وظیفه دارد با خبرنگاران رابطه نزدیک داشته باشد و بتواند اخبار خوب و امیدبخش را در سطح جامعه منتشر کنند.

بخشنده گفت: افزایش تولید و ورود سرمایه‌گذاران جدید را شاهد بودیم؛ ضمن اینکه به حوزه گردشگری شامل گردشگری صنعتی، تفریحی و درمانی باید نگاه ویژه‌ای داشت.

حساسیت کار اهالی رسانه را دریابید

عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین نیز در این مراسم در اقدامی جالب خودش را جای خبرنگار گذاشت و سخن آنان و حرف دلشان را خطاب به مدیران بیان و عنوان کرد: در کار خبری و اطلاع‌رسانی سعی می‌کنیم امانت‌دار باشیم و سعی می‌کنیم نقاط قوت شما مسئولین و نقاط ضعف را منعکس و رفتار مدیران را نقد می‌کنیم.

وی گفت: به دلیل اینکه دنبال خبر هستیم اسرار شخصی افراد را می‌دانیم ولی جایی بیان نمی‌کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: بپذیرید که خبرنگاران هم مانند دیگران اشتباه می‌کنند؛ امروزه مسابقه سرعت خبررسانی در جهان مطرح است و این منجر به بروز اشتباهات می‌شود؛ حساسیت کار اهالی رسانه را دریابید.

وی خاطرنشان کرد: باید ارتباط بین صنعت و رسانه وجود داشته باشد تا توانمندی‌های صنعت را منعکس کنیم و به این طریق سرمایه‌گذاری بیشتری در استان صورت گیرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.