فرشاد پیله چی به مناسبت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی قزوین در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه قزوین افزود: این نهاد مدتی پس از انقلاب اسلامی که انقلاب فرهنگی شکل گرفت و دانشگاه ها تعطیل شد به دستور امام خمینی(ره) با هدف پیگیری دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها در کشور تشکیل شد.  
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در خصوص این نهاد فرموند این که جهاد دانشگاهی متکی به بودجه نفت نیست برای ما افتخار بزرگی است که باعث شده با اتکا به توان داخلی ابتکارات خوبی ایجاد کنیم.
پیله چی ادامه داد: اگر قرار است گام دوم انقلاب را برداریم چاره ای جز بهره گیری از جوانان مومن و دانشمند نداریم.  
پیله چی با اشاره به فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا زیر پوشش این نهاد گفت: مقام معظم رهبری در پیامی به خبرگزاری ایسنا فرمودند در اخبار خود امید را بین مردم تزریق کنند.  
وی اضافه کرد: امروزه سرعت رشد علمی کشور ۱۱ برابر دنیا است و  در بسیاری از حوزه ها جزو ده کشور برتر کشور قرار دارد و اینها موضوعات مثبتی است که باید در رسانه ها به مردم گفته شود.  
رییس جهاد دانشگاهی قزوین افزود: نارسایی های امروز هم به دلیل نبود انگیزه در مسئولان و عدم استفاده از ظرفیت ها است و تنها راه برون رفت از آن نیز استفاده از توان داخلی است.  
وی گفت: چرا باید به زور تحریم به توان داخلی توجه کنیم در حالی که همیشه باید به توان و دانش علمی داخلی توجه داشته باشیم.  
این مسئول یادآور شد: جهاد دانشگاهی قزوین موفقیت های زیادی در حوزه های مختلف داشته از جمله در بخش دانشجویی به کمک معاونت فرهنگی کرسی های آزاداندیشی و مناظرات دانشجویی را تقویت کرده است.  
وی ادامه داد: در  بخش کتاب و انتشارات نیز  تدوین کتب بومی منابع آموزش انگلیسی توسط جهاد دانشگاهی قزوین در حال تهیه است که تاکنون  ۷۰ درصد آن تکمیل شده  و تا سال آینده کامل خواهد شد.  
رییس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: در دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا هم در سه حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قدم های خوبی برداشته شده و با فعالیت های تخصصی و شفاف سازی به دنبال انعکاس مطالبات مردمی بوده است.  
پیله چی یادآور شد: در حوزه آموزش نیز با توجه به ضرورت مهارت آموزی تدوین و  تولید دوره های اشتغال زا و مهارت محور در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.  
به گفته وی در  حوزه پژوهشی نیز علاوه بر مرکز درمان ناباروری، بانک خون بند ناف نیز توسط جهاد دانشگاهی فعال است.  
پیله چی گفت: با توجه به روند ابتلا به سرطان، جهاد دانشگاهی از سال گذشته با تعاملات با علوم‌پزشکی در حوزه سرطان نیز ورود داشته و برای افراد مبتلا  مرکز شیمی درمانی راه اندازی شده است.  
رییس جهاد دانشگاهی قزوین افزود: اخیرا هم  ساخت مجتمع تحقیقاتی آموزشی و درمانی جهاد دانشگاهی قزوین آغاز شده که گام مهمی در حوزه درمان بیماری ها خواهد بود و امیدواریم در ساخت آن شاهد کمک های خیران نیز باشیم.
۷۳۸۸*۶۰۱۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.