رضا رسولی شربیانی در دیدار با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین با تبریک روز خبرنگار افزود: خبرنگاران در پیام رسانی، رسالتی چون حضرت زینب(س) دارند که پیام عاشورا را در تمام اعصار تاریخ جاودانه کرد.

وی با بیان اینکه اساتید و دانشجویان برنامه های پژوهشی زیادی در عرصه های مختلف دارند،اضافه کرد: رسانه ها به دلیل ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی که با تمام بخش های جامعه دارند می توانند در خصوص مساله شناسی به دانشگاه ها کمک کنند.

رسولی ادامه داد: راهکارهای حل مسایل به ۲ دسته راهکارهای دم دستی با آثار کوتاه مدت و راهکارهای بنیادی تقسیم می شود که کشور برای راهکارهای بنیادی به طور حتم به دانشگاه ها نیاز دارد.

وی گفت: دانشگاه و رسانه به ویژه در حوزه مسایل اجتماعی و آسیب های آن می توانند نشست های مشترک با یکدیگر داشته و ظرفیت خود را در اختیار هم قرار دهند.

رسولی افزود: در حوزه علم و فناوری نیز نخبگان دانشگاهی و فناوران زیادی فعالیت دارند که می توان با استفاده از ظرفیت رسانه زمینه معرفی آنها را به سرمایه گذار معرفی کرد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین نیز با تاکید بر تقویت ارتباط دانشگاه و رسانه گفت: خبرگزاری ایرنا در این مدت با برگزاری میزگردها و نشست های مشترک با اساتید دانشگاه ها از جمله دانشگاه پیام نور همکاری های زیادی با این حوزه داشته است.

علی حیدر شاه حسینی افزود: دانش دانشگاه یک دانش نهفته است که  باید در جامعه تجلی یابد و رسانه همان واسطه ای است که می تواند این دانش را عیان کند.

وی با تاکید بر اینکه به ویژه در حوزه نقد باید دانشگاه ها بیشتر تقویت شوند،اضافه کرد: مهم ترین مشکلات کلیدی کشور باید در سطح همین مدارس و دانشگاه ها حل شود و جوشش باید از دانشگاه باشد تا همگان به سمت آن گرایش یابند.

شاه حسینی افزود: در استان قزوین مسایل بسیار زیادی وجود دارد که می توان با همکاری دانشگاه آنها را حل کرد.

۷۳۸۸*۳۰۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.