مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین روز شنبه در جلسه هم اندیشی برای برگزاری جشنواره باقلوا قزوین، گفت: متاسفانه در گذشته از شهر قزوین تنها سنگ پای آن مطرح شده و هیچ تلاشی برای معرفی و ارایه آثار تاریخی، مکان های گردشگری، غذاها و شیرینی های سنتی استان صورت نگرفته است.

مرتضی علیخانی افزود: همچنین در گذشته از امتیازات مختلف استان از قبیل ۵۴ سال پایتختی قزوین در دوران صفویه،وجود آثار و بناهای تاریخی متعدد، طبیعت بکر و تماشایی و ... در معرفی استان استفاده نشده است و در این زمینه استان های دیگر از قبیل اصفهان موفق تر عمل کرده اند.

این مسئول اضافه کرد: از حدود ۲۰ سال پیش مسئولان استان با برپایی برخی مناسبت ها مانند هفته قزوین و جشنواره های متعدد برای معرفی استان به عنوان مقصد گردشگری تلاش کردند تا جایی که امروز مناطق دیدنی استان توانسته اند نظر بسیاری از گردشگردان داخلی و خارجی را به خود جلب کنند.

وی تاکید کرد: امروز موضوع گردشگری، استارت آپ ها و توریسم درمانی به شدت در دستور کار شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان قرار دارد و در کنار آن موضوعاتی مانند باقلوا و شیرینی سنتی استان نیز می تواند در حوزه گردشگری داخلی و خارجی مورد توجه جدی قرار گیرد.

علیخانی با بیان اینکه هفته قزوین در سال جاری از ۲ تا ششم شهریورماه برگزار خواهد شد، یادآور شد: در صورت تداخل نداشتن برنامه ها می شود یک روز خاص را برای برگزاری نخستین جشنواره باقلوا و شیرینی سنتی در نظر گرفت و حضور فعالان خانگی را نیز در این عرصه گرامی داشت.

به گفته این مسئول، برای برگزاری این جشنواره نیز پیشنهاد می شود کارگروهی با حضور نمایندگانی از استانداری، شرکت شهرک های صنعتی، میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری، صنعت و معدن، اتحادیه قنادان و اتاق اصناف تشکیل شده و در خصوص مسایل آن چاره اندیشی لازم را داشته باشند.

۸۰۵۴* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.