مدیرکل هواشناسی استان قزوین روز شنبه با اعلام این خبر گفت: مقدار افزایش بارندگی ها نیز در کل کشور ۸۸ میلیمتر بوده است.

یوسف شیخ الملوکی افزود: در سال زراعی جاری ۳۷۹ میلیمتر بارندگی در قزوین صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه قبل ۳۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: با وجود بارش های قابل توجه در نوروز امسال و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها به دلیل پیش بینی های انجام شده، اطلاع رسانی های گسترده هواشناسی و همچنین حضور مداوم و تلاش بی وقفه همه دستگاه ها، خوشبختانه شاهد تلفات انسانی و صدمات غیرقابل جبران در استان نبودیم.

این مسئول گفت: از لحاظ هواشناسی امسال در ترسالی قرار داریم که البته تعریف ترسالی در حوزه های کشاورزی و آبی و سایر بخش ها متفاوت است.

شیخ الملوکی تاکید کرد: با توجه به انباشت خشکسالی طی سال های گذشته در استان و البته در کشور، همچنان در محدوده هشدار قرار داشته و باید منابع خود را مدیریت کنیم.

وی همچنین بیان کرد: طی سالیان گذشته با توجه به شرایط اقلیمی دچار افزایش دما و کاهش بارندگی شده ایم که به معنی خشکسالی است و بی گمان تنها راه مقابله با آن مدیریت منابع و برنامه ریزی کارشناسی شده خواهد بود.

شیخ الملوکی افزود: باید همه اقدامات، برنامه ها و سیاست های خود را با توجه به شرایط اقلیمی و بسترهای محیط زیستی پیش بینی کرده و به اجرا درآوریم تا در آینده دچار مشکلات و پدیده های ناگوار نشویم.

۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.