مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آتش زدن باقی مانده محصولات در مزارع و بی توجهی کشاورزان به توصیه های ایمنی سبب شده تا ۷۰ درصد آتش سوزی ها از مزارع به مراتع سرایت کند.
 علی اکبر اسداللهی به آتش سوزی های ۲ شب گذشته در پنج نقطه از مراتع استان قزوین اشاره کرد و گفت: برآوردهای تیم یگان حفاظت از آتش سوزی های کوهین، آبیک، بویین زهرا و الموت و طارم سفلی در قزوین که بامداد روز جمعه خاموش شد، نشان می دهد ۴۰ هکتار از مراتع دشت قزوین آتش گرفته بود.
اسداللهی با بیان اینکه عملیات آتش سوزی حدود ۱۲ ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: در این آتش سوزی ها دمای بالا و وزش بادهای گرم سبب شد که زبانه های آتش به طور بی سابقه ای با ارتفاع سه تا چهار متر از عرض جاده های قزوین عبور کرده و احتمال وقوع خطرات بسیاری را برای مسافران و خودروهای عبوری در پی داشته باشد.  
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین خاطرنشان کرد: روند گسترش آتش سوزی ها در مراتع قزوین از ابتدای سال جاری توسط این اداره و مدیریت بحران استان پیش بینی شده بود و احتمال این که این حجم آتش سوزی ها رکورد بالاتری نسبت به سال های گذشته ثبت کند بسیار بالاست.
از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۶۰ هکتار از مراتع استان دچار آتش سوزی شده اند.

۹۹۲۵* ۶۱۰۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.