رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هم‌اکنون ۲۰ درصد محصولات زراعی و ۳۲ در صد محصولات باغی تحت پوشش بیمه هستند و باید تلاش شود این میزان بیمه به ۵۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در جلسه ستاد بیمه استان قزوین با بیان اینکه خسارت سرمازدگی کشاورزان استان قزوین پرداخت شده است، اظهار کرد: باید رغبت برای بیمه محصولات را در کشاورزان بیشتر کرد.

وی افزود: بیمه باید به‌صورت رقابتی باشد و این امر می‌تواند در جذب بیمه‌گذار و رغبت کشاورزان مؤثر واقع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: کشاورزان به دنبال اقتصادی شدن کشاورزی هستند و تلاش می‌کنند به شکل‌های مختلف از خسارت محصول جلوگیری کنند.

خمسه افزود: اگر بیمه کمتر متکی به دولت شود و در یک فضای رقابتی زمینه حضور بخش خصوصی در آن را نیز فراهم کنیم کشاورزان رغبت بیشتری برای بیمه محصولات کشاورزی خود خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال هم باید صندوق بیمه در امر بیمه ورود پیدا کند، تأکید کرد: متأسفانه امسال در سرمای بهاره گردو و انگور مجدداً خسارت‌دیده و لازم است کشاورزان اقدامات لازم را در حوزه بیمه این محصولات جدی بگیرند.

خمسه یادآور شد: با توجه خسارت محصولات زراعی، کشاورزان بیمه محصولاتی همچون کلزا را نیز باید جدی بگیرند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۲۰ درصد محصولات زراعی و ۳۲ در صد محصولات باغی تحت پوشش بیمه هستند و باید تلاش شود این میزان بیمه به ۵۰ درصد افزایش یابد.

پرداخت ۴۳۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان

رمرودی مدیر بانک کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: در سال گذشته ۴۳۰ میلیارد ریال غرامت بیمه به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر غرامت معوق مرتبط با سال گذشته نداریم، افزود: ۱۷۴۳ میلیارد ریال نیز بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

رمرودی تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی اداره کل غله، جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی روند پرداخت خسارت کشاورزان به‌خوبی و با رضایت کشاورزان انجام شده است، ضمن اینکه روند مناسبی در پرداخت مطالبات گندم کاران در حال انجام است و امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.