در حالی برگزاری کنسرت سیروان خسروی در تابلوهای تبلیغاتی شهر نقش بسته و بلیط‌فروشی صورت گرفته بود که سیروان خسروی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خبر از لغو این کنسرت داد، خبری که واکنش‌های زیادی را در برداشت.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، سیروان خسروی خواننده جوان کشور در صفحه شخصی خود نامه‌ای از رئیس انجمن موسیقی استان قزوین به مدیر برنامه‌هایش را منتشر کرده است که در آن علی‌رغم هماهنگی‌های صورت گرفته و دریافت مجوزهای لازم خبر لغو کنسرت با دستور مستقیم رئیس عقیدتی -سیاسی لشکر 16 زرهی قزوین را داده است.

افراد زیادی که بلیط این کنسرت را خریداری کرده بودند به اعتراض برخواستند؛ ابتدا عدم مجوز را دلیل لغو کنسرت دانستند و عده‌ای نیز گفتند به خاطر عدم رعایت شئون اسلامی در کنسرت قبلی که توسط خواننده‌ای دیگر در این سالن برگزار شد این کنسرت را لغو کرده‌اند.

کنسرت مجوزهای لازم را نداشت

در حالی مصطفی عبادی رئیس انجمن موسیقی استان قزوین در نامه خود ذکر کرده است که کنسرت مجوزهای لازم را داشت و هماهنگی‌ها صورت گرفته؛ حجت‌الاسلام رضا کربلایی رئیس عقیدتی -سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر 16 زرهی قزوین می‌گوید: به‌دنبال پیگیری‌های اسپانسر برگزارکننده کنسرت، از طریق بازرسی لشکر 16 زرهی به سیروان خسروی اعلام شد برگزاری کنسرت منوط به اخذ مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط است.

وی تأکید می‌کند: اسپانسر برگزارکننده کنسرت سیروان خسروی هیچ قراردادی با لشکر 16 زرهی قزوین برای واگذاری سالن نداشته است، علاوه بر این روز سه‌شنبه یازدهم تیرماه نیز موضوع یادشده از طریق لشکر 16 زرهی مجدداً به اسپانسر کنسرت یادآوری شد که با توجه به عدم ارائه مجوزهای لازم امکان واگذاری سالن میسر نیست.

کربلایی یادآور می‌شود: طی روزهای اخیر برگزاری کنسرت بهنام بانی از خوانندگان معروف کشور در این سالن نشان‌دهنده این است که ما مخالفتی با اصل برگزاری کنسرت نداشته‌ایم.

از تهیه‌کننده بپرسید!

 عبادی رئیس انجمن موسیقی استان قزوین ضمن عذرخواهی از عقیدتی -سیاسی لشکر 16 زرهی قزوین و غیراخلاقی خواندن انتشارِ نامه این انجمن توسط سیروان خسروی می‌گوید: کنسرت سیروان خسروی به‌علت عدم انعقاد قرارداد سالن، لغو شده و مسائل حاشیه‌ای به وجود آمده در فضای مجازی و زیر سؤال رفتن لشکر 16 زرهی قزوین باعث تأسف است.

عبادی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه قزوین تصریح می‌کند: با جلساتی که در ارتش داشتیم، مشخص شد که برگزارکننده قرارداد با سالن نداشته و قصور از مدیر برنامه و تهیه‌کننده بوده است، علت لغو هم همان عدم قرارداد سالن بوده است.

وی ادامه می‌دهد: کنسرت مجوزهای لازم را داشته است اما با سالن قرارداد نداشتند، زمانی که نهادی بخواهد سالنش را در اختیار قرار دهد لازم است که قراردادی بسته شود، تهیه‌کننده و مدیر برنامه باید پیگیری کنند و جزئیات را از تهیه‌کننده بپرسید.

رئیس انجمن موسیقی استان قزوین اظهار می‌کند: روال کار این است که ابتدا قرارداد سالن بسته و سپس مجوزها کسب می‌شود، اگر قرارداد سالن بسته نمی‌شود نامه‌ای باید داشته باشید که سالن را در اختیار قرار می‌دهند؛ تا امروز نیز در قزوین این مشکل ایجاد نشده بود.

کنسرت سیروان خسروی در سالن دیگری برگزار می‌شود

مهران مسگری تهیه‌کننده برگزاری کنسرت نیز می‌گوید: دلایل لغو کنسرت همان است که اعلام‌شده است و کنسرت سیروان خسروی طی دو ماه آینده در سالن دیگری برگزار می‌شود و بلیط فروشی مجدد صورت می‌گیرد، مراحل مرجوع کردن بلیط‌های کنسرت لغو شده نیز از امروز آغازشده است.

به گزارش ایسنا، این سؤال مطرح است که اگر برگزاری این کنسرت مجوزهای لازم را کسب نکرده و در صورت عدم اجاره سالن، چرا تبلیغات شهری و بلیط فروشی صورت گرفته است؟ لغو این کنسرت قطعاً با ضررهای مالی برای تهیه‌کننده و ایجاد عدم اطمینان در بین مخاطبان کنسرت روبه‌رو است، برای پیشگیری از این موارد نیاز است که هماهنگی بین دستگاه‌ها افزایش یابد.
گزارش از آرزو یارکه سلخوری خبرنگار ایسنا منطقه قزوین

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.