ساختمان انجمن ناشنوایان استان با کمک خیران و بااعتباری بالغ‌بر 800 میلیون تومان در منطقه پونک قزوین افتتاح شد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، علیرضا وراثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین در مراسم افتتاحیه ساختمان انجمن ناشنوایان که به مناسبت فرارسیدن گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر 6500 ناشنوا و کم‌شنوا در استان قزوین وجود دارد، این انجمن برای تسهیل ازدواج، اشتغال‌زایی، خدمات اجتماعی و حقوقی آن‌ها تشکیل‌شده است.

وی افزود: خدمات بهزیستی برای ناشنوایان و کم‌شنوایان قبل از تولد با مشاوره ژنتیکی بر روی والدینشان آغاز می‌شود و سایر خدمات نیز در طول زندگی‌شان ادامه دارد.

وارثی اظهار کرد: سازمان بهزیستی به‌عنوان یک تسهیل گر تمام امورات یک شهروند ازجمله اشتغال، تحصیل، مسکن و خدمات درمانی را برای ناشنوایان و کم‌شنوایان استان فراهم می‌کند، این مجموعه نیز مکمل بهزیستی تأسیس‌شده است.

وی یادآور شد: انجمن ناشنوایان این مجموعه به همت خیران در چهار طبقه و بااعتباری بالغ‌بر 800 میلیون تومان در بلوار حکیم منطقه پونک قزوین ساخته‌شده تا زمینه اشتغال این قشر از جامعه فراهم باشد، در حال حاضر عمده مشکل مددجویان بهزیستی نداشتن مهارت برای اشتغال است و در این مکان مهارت‌های صنایع‌دستی و حوزه‌های کارآمد به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.