دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تشدید نظارت‌ها در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی در راستای احیای حقوق عامه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد قاسمی  در خصوص افزایش این نظارت‌ها در استان گفت: دادستانی در راستای احیا حقوق عامه که وظیفه ذاتی و قانونی دستگاه قضائی است در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده که یکی از این موارد حوزه بهداشت و سلامت عمومی است.

وی افزود: بر اساس مکاتبات صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مقرر شد که این دانشگاه نظارت‌های خود را در حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی تشدید کرده و گزارش اقدامات انجام شده را جهت اتخاذ تصمیمات مقتضی در اختیار دادستانی قرار دهد.

دادستان مرکز استان خاطر نشان کرد: بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به همراه کارشناسان مطلع جهاد کشاورزی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و اداره ورزش و جوانان بازدیدهای مستمری را از عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها خواهند داشت تا در صورت فقدان جواز کسب یا مجوزهای قانونی از فعالیت آنها جلوگیری شود.

وی افزود: در صورتی که این واحدها علاوه بر فقدان جوازهای لازم، به افعال خلاف مقررات نظیر توزیع، خرید و فروش یا عرضه خارج از شبکه برخی مواد اقدام کرده باشند ضمن جلوگیری از فعالیت آنها به مراجع قضائی همچون دادسرا و سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می شوند.

قاسمی بیان داشت: کلیه عرضه کنندگان قلیان در اماکن عمومی و واحدهای فاقد صلاحیت مجاز پخش مواد دخانی باید ظرف مدت ۱۵ روز از فعالیت غیرمجاز خودداری کنند در غیر این صورت، از فعالیت آنان جلوگیری شده و برای آنها پرونده قضائی در سازمان تعزیرات حکومتی و دادسرا تشکیل خواهد شد.

این مقام قضائی استان با اشاره به اینکه رصد فضای مجازی در حوزه بهداشت و سلامت عمومی نیز افزایش می‌یابد، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین با همکاری پلیس فتا دائماً فضای مجازی را از حیث تبلیغات مضر انواع داروها، مکمل‌ها، یا مراکز و مطب‌های درمانی غیرمجاز و… مورد رصد قرار خواهند داد تا برخوردهای قانونی لازم انجام شده و در صورت ضرورت پرونده قضائی متناسب تشکیل شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در ادامه افزود: نظارت‌ها و بازدیدها به صورت محسوس و غیر محسوس از مطب‌ها، مراکز درمانی، سونوگرافی، فیزیوتراپی و… به صورت مستمر انجام می‌شود تا مراکز مذکور دستگاه کارت خوان فعال داشته باشند و هیچکدام از مسئولان پذیرش یا کارکنان آنها مردم را به پرداخت وجه نقد یا واریز به حساب خارج از مرکز و رفتارهای نظیر آنکه دون شأن حرفه پزشکی و پیراپزشکی است، ترغیب یا اجبار نکنند.

دادستان قزوین در خصوص عرضه مواد غذایی در حاشیه خیابان‌ها گفت: به دانشگاه علوم پزشکی اعلام شده است که هیچ شخصی و به هیچ عذری مجاز به عرضه مواد غذایی و آشامیدنی در حاشیه خیابان‌ها، چهارراه‌ها، بزرگراه‌ها، جاده‌ها، بازار روزها و… خلاف ضوابط و موازین اعلامی دانشگاه نیست و در این خصوص ملاک عمل دادستانی نظریه کارشناسان مربوط است بنابراین از فعالیت این افراد جلوگیری شده و براساس وضعیت، دستور معدوم سازی، مصرف حیوانی یا استرداد به مالک پس از اعلام به دادستانی صادر می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر واحدهای صنفی و انبارهای ارائه کننده تجهیزات پزشکی و دارویی از جهت ارائه کالای قاچاق، دارا بودن استانداردها و نظایر آن افزایش می‌یابد و حسب مورد با متخلفان برخورد می‌شود.

دادستان مرکز استان بیان داشت: به داروخانه‌ها و ارائه کنندگان دارو و شرکت‌های توزیع و پخش دارو، مطب‌های غیرمجاز و… بیش از پیش نظارت خواهد شد به نحوی که این امر برای عموم جامعه ملموس باشد.

قاسمی تاکید کرد: کلیه موارد مذکور در شهرستان‌های استان نیز اجرا خواهد شد و دادستان‌ها نیز نظارت‌های لازم در جهت اجرای صحیح موارد بیان شده را در جهت احیای حقوق عامه خواهند داشت.

وی گفت: ضابطان خاص و عام قضائی و ادارات و نهادهای عمومی مکلف به همکاری برای رسیدن به اهداف مورد نظر هستند و مردم نیز می‌توانند مواردی که سلامت، بهداشت و امنیت غذایی را تهدید می‌کند به دانشگاه علوم پزشکی، مراکز بهداشت و دادسراها اطلاع دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.