کارگاه آموزشی توجیهی طرح مدیریت موردی معتادان بی بضاعت امروز با حضور فرید براتی معاون پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی و با شرکت کارشناسان اعتیاد و مددکاران اجتماعی 22 استان کشور در قزوین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مدیرکل بهزیستی قزوین در این کارگاه گفت: این نخستین کارگاه دو روزه توجیهی آموزشی است که در روز اول ویژه‌کارشناسان اعتیاد و روز دوم برای مددکاران اجتماعی بخش‌خصوصی برگزار می‌شود.

علیرضا وارثی افزود: در سال گذشته طرح مدیریت موردی اولین بار در قزوین اجرا شد و امسال به ۲۲ استان تسری یافته است.

وی اضافه کرد: این طرح با چهار هدف شامل؛ تکمیل جریان ترک اعتیاد، تقلیل احتمال عود و بازگشت به مصرف، کمک به جامعه پذیری معتادان و توجه به مشارکت خانواده در کمک به معتاد به دنبال اثربخشی است.

وارثی با اشاره به بخشی از خدمات این اداره کل در حوزه ترک اعتیاد و پیشگیری از مصرف مواد مخدر گفت: مراکز گذری ترک اعتیاد استان در سال ۹۵ از دو به پنج مرکز و مراکز سرپناه شبانه از یک به سه مورد افزایش یافت.

وی اظهار داشت: در طرح دادگاه درمان مدار نیز قزوین جزو چهار استان برتر کشور بوده و با همکاری دستگاه قضائی تاکنون ۲۸۴ مورد را بررسی کرده است.

مدیرکل بهزیستی قزوین افزود: همچنین یک مرکز اقامتی ویژه بانوان با ظرفیت ۵۰ نفر در استان فعال است و مراکز اقامتی نیز از ۲۰ به ۲۳ مورد افزایش داشته است.

وارثی افزود: همچنین باشگاه مثبت نیز با شناسایی ۶۹ بیمار مبتلا به اچ. آی. وی در استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.