رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک از اختصاص یک دستگاه جدید سنجش وضعیت و پایش هوا مطابق با استانداردهای روز به این شهرستان خبر داد و گفت: این دستگاه پس از ترخیص از گمرک، وارد شهرستان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، امید رحمانی در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک اظهار کرد: دشت الله‌آباد شهرستان آبیک به واسطه وجود زهکش، شرایط خاصی پیدا کرده که احیای دشت در کاهش ریزگردها به شهرستان، استان قزوین و تهران کمک خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به جهت وزش باد از شمال شرق به جنوب غرب شهر آبیک، علاوه بر وجود و فعالیت واحدهای معدنی در شمال شهر آبیک، فعالیت واحدهای معدنی استان البرز که در جوار آبیک قرار دارد می‌تواند در افزایش بار آلودگی هوای شهر آبیک تاثیرگذار باشد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: دستگاه سنجش پایش هوای موجود در این اداره، بیانگر این است که در اوایل تیرماه امسال شرایط هوا در شهر آبیک مطلوب نبوده که طی چند روز اخیر، وضعیت هوا بهبود یافته است.

رحمانی اضافه کرد: دو واحد صنعتی مجاور شهرستان آبیک با پیگیری‌های اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین و محیط زیست شهرستان آبیک به عنوان صنایع آلاینده از طرف استان البرز معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در شورای عالی معادن باید به وضعیت معادن شمال شهر آبیک نگاه ویژه صورت گیرد تا آلودگی کمتری برای شهر آبیک داشته باشند.

این مسئول تصریح کرد: 150 مورد در سال باید پایش از سوی اداره محیط زیست صورت گیرد که تاکنون بیش از  43 درصد پایش انجام شده که پایش‌ها در راستای حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار صورت می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان آبیک افزود: دستگاه سنجش هوا که به روز و مطابق با استانداردهای روز هم است به شهرستان آبیک اختصاص یافته که فعلا در گمرک مانده و پس از ترخیص، در این شهرستان نصب می‌شود.

مردم آبیک سال‌ها در حسرت آب مطلوب به سر می‌برند

 فضل‌علی عبداللهی رئیس اداره منابع امور آب شهرستان آبیک هم در این جلسه گفت: در سال‌های اخیر چاه‌های متعددی برای رفع مشکل آب در شهر آبیک حفر و راه‌اندازی شده اما طعم و مزه آب مطلوب و باب دل مردم نبوده است.

وی افزود: آب سد طالقان از بیخ گوش شهر آبیک می‌گذرد اما مردم این شهر سال‌هاست که در حسرت آب مطلوب به سر می‌برند.

رئیس اداره منابع امور آب شهرستان آبیک ادامه داد: مردم شهر آبیک از چاه‌های مجاور شهر آبیک اعم از کشاورزی و واحدهای دامداری آب تهیه می‌کنند که بعضا از نظر بهداشتی، سالم نیستند.

عبداللهی با اشاره به تخصیص 60 میلیون مترمکعب آب از سد طالقان به استان قزوین اضافه کرد: در بخش‌هایی از مسیر اجراو تکمیل خط انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک با مشکل مواجه شدیم که طی جلسه‌ای با آستان قدس قسمت‌هایی از این مسیر آزادسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از مسیر خط انتقال آب به شهر آبیک در آمادگاه اصلی و عمومی شهرستان آبیک قرار دارد که تسریع در رفع موانع امری لازم و ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.