به گزارش ایرنا سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان قزوین که با حضور علی اکبر حاجی محمدی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، افزود: باید در استان یک بودجه واقعی داشته باشیم تا مدیران با آگاهی از وضعیت بودجه برای مدیریت طرح های عمرانی و شروع طرح های جدید اقدام کنند.
این مسئول گفت: باید این رقم واقعی بودجه به دستگاه ها و فرمانداری ها نیز اعلام شود تا در برنامه ریزی ها در اول سال دچار مشکل نشوند.
وی با اشاره به برخی از درآمدهای حاصل در استان که به مراجع کشوری واریز می شود، گفت:قانون درخصوص درآمدهای مالیاتی، جرایم رانندگی و معادن به صورت متمرکز است و علیرغم حصول این درآمدها در استان نهایتا بهره برداری از آنها در استان محقق نمی شود.
زرآبادی اضافه کرد: باید از سازمان برنامه و بودجه پرسید که اصلاح ساختار بودجه که مقام معظم رهبری اعلام کردند الان در چه مرحله ای بوده و به کجا رسیده است؟
وی اضافه کرد: بستن بودجه در مجلس شورای اسلامی اشکالاتی دارد چون نمایندگان به تبصره ها که قوانین موقت یکساله هستند سرگرم می شوند و از اصل قانون باز می مانند.
زرآبادی گفت:همچنین باید پرسید چرا بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در کشور اجرا نمی شود و چرا بسیاری از طرح های عمرانی طی 17 یا 18 سال معطل مانده اند.
این نماینده ادامه داد: در خصوص افزایش حقوق 400 هزار تومانی به علاوه 10 درصد پلکانی نیز اخبار متنوعی منتشر می شود و اگر این اخبار اجرا نشوند خود موجب نارضایتی خواهد شد.
وی افزود: جداول افزایش حقوق باید برای مردم توضیح داده شود چون بسیاری از افراد از قبیل دانشجو معلم ها نیز سوال دارند که آیا افزایش حقوق در احکام آنها اعمال می شود.
این نماینده اضافه کرد: برخی از دستگاه ها در جذب اعتبارات ملی و مشارکتی کارنامه خوبی دارند و طبق قانون باید به میزان جذب اعتبارات از سوی دولت اعتبارات به آنها تعلق گیرد که چون محقق نمی شود موجب دلسردی دستگاه ها می شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.