مدیرکل بهزیستی استان قزوین از توسعه و ارتقای برنامه پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی دو شهرستان در این استان خبر داد.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طرح منتورینگ (توسعه و ارتقای برنامه پیشگیری اجتماع‌محور از اعتیاد در محلات شهری و روستایی با تاکید بر توانمند سازی تسهیلگران تیم‌های اجتماع محور) طی امسال اجرایی می‌شود.

وی افزود: طرح منتورینگ از اواخر اردیبهشت ماه و به مدت 6 ماه و  12 جلسه بین سرتسهیل‌گر(منتور ) وتسهیل‌گر (منتی ) و هر ماه 2 جلسه در محلات آسیب‌خیز شهرستان قزوین و شهرستان البرز به صورت پایلوت و آزمایشی آغاز به فعالیت خواهد کرد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: بر این اساس 4 نفر از تسهیلگران منتخب محلات به همراه کارشناس مربوطه به مدت 3 روز در استان مازندران دوره‌های آموزشی لازم و تخصصی را گذرانده‌اند.

وارثی با اشاره به اجرای طر منتورینگ به صورت منطقه‌ای و در 6 استان پایلوت و منتخب تصریح کرد:  این طرح در محلات شهرستان قزوین شامل محله باغ نشاط، محله چوبیندر، محله راه‌آهن، محله اسماعیل‌آباد، محله اقبالیه و محله هادی‌آباد به اجرا درمی‌آید.

وی افزود: همچنین این طرح در شهرستان البرز استان قزوین محله الوند شهید بهشتی، بسیج، بلوار معلم، مهرگان، شریفیه  و بیدستان اجرایی می‌شود.

این مسئول هدف از اجرای طرح منتورینگ را فرایند کمک کردن و راهنمایی افراد کم تجربه در محلات توسط فردی با تجربه وتوانا و دوره دیده دانست و ادامه داد: راهنمایی‌گیرنده به درک بهتری از موقعیت فعلی خود خواهد رسید و برای انجام اقدام‌های موثرتر توانمند شود تا بتواند با مشارکت اعضای محله به مشکلات موجود اعم از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند .

مدیر کل بهزیستی استان قزوین مطرح کرد: فرد با تجربه آموزش‌هایی از قبیل برقرای ارتباط موثر، اعتمادسازی، شناخت وضع موجود محله، مشاوره، تسهیلگری و مربیگری را به فرد کم تجربه انتقال می‌دهد و پس از توانمند شدن فرد کم تجربه در محله، توانایی برگزاری جلسات برای سایر اعضای محله را خواهد داشت.

وارثی افزود: در طی این 6 ماه اجرای طرح، مقرر شده کارشناس مربوطه از روند اجرای طرح بازدید و گزارش را ارائه دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.