فاطمه خمسه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هزار هکتاری شهرک گلخانه ای در سفر رییس جمهوری کلنگ زنی شد و تاکنون به علت وجود مشکلات گازرسانی صرفا زیرساخت 71 هکتار از این شهرک عملیاتی شده است.
وی اضافه کرد: از این 71 هکتار 51 قطعه گلخانه زون بندی شده و 9 واحد گلخانه نیز تاکنون با 50 درصد پیشرفت فیزیکی واگذار شده است.
خمسه، مشکل اصلی ناتمام ماندن طرح شهرک گلخانه ای را نبود اعتبارات لازم برای انتقال گاز به درب جلوی این واحدهای کشاورزی عنوان کرد و گفت: متاسفانه هیچ مصوبه ای برای انتقال لوله از سوی شرکت گاز وجود ندارد و طرح هزار هکتاری شهرک گلخانه ای بلاتکیف مانده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین اظهار داشت: اجرای سیستم های آبیاری نوین تحت فشار و توسعه شهرک های گلخانه از مهمترین اولویت های این دستگاه در راستای رونق تولید به حساب می آید و نیازمند حمایت ویژه است.
خمسه همچنین اعتبارات آبیاری تحت فشار در سال گذشته را 640 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متاسفانه از این رقم تنها 350 میلیارد ریال معادل 54 درصد تخصیص داده شد.
وی به مصوبات سفر رییس جمهوری در استان برای 20 هزار هکتار آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: تاکنون 16 هزارهکتار از این طرح عملیاتی شده و چهار هزار هکتار باقی مانده نیز تا پایان شهریور ماه سال جاری محقق می شود.
خمسه با بیان اینکه تا قبل از انقلاب اسلامی 550 هکتار آبیاری تحت فشار در استان عملیاتی شده بود، اظهار داشت: از سال 92 تاکنون توسعه چشمگیری در زمینه آبیاری نوین دشت قزوین اتفاق افتاده و درحال حاضر بیش از 45 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه های آبیاری نوین مجهز هستند.
استان قزوین با وجود دارا بودن یک درصد از مساحت کشور توانسته حدود پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تامین کند.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.