به گزارش ایرنا ، مهدی بخشنده روز پنجشنبه در نخستین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان قزوین در سال 98 که با حضور حمیدرضا مودودی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر آرایش جنگی دشمن باید برنامه‌های خاصی برای مقابله با آن داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شرایط حاد کنونی کشور تاکنون از سوی مسئولان جدی گرفته نشده است، تاکید کرد: رشد نرخ تعرفه‌ها از 10 به 80 درصد امروز باعث نگرانی تولیدکنندگان شده است، در حالی که برخی درصدد اعمال شیوه های قدیمی برای حل و فصل مسائل اقتصادی هستند. بخشنده با اشاره به اینکه بخشنامه های وزارت دارایی در ابتدای سال باعث نگرانی صادر کنندگان شده است، تصریح کرد: امروز شاهدیم که مشوق‌های صادراتی حذف و نقل و انتقالات بانکی با تاخیر صورت می‌گیرد و همچنان شاهد باقی ماندن مشکلات صادرکنندگان در حوزه صادرات هستیم .
رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با اشاره به باقی بودن دغدغه های سال گذشته صادر کنندگان استان،افزود: متاسفانه هنوز به بسیاری از دغدغه های صادرکنندگان استان در حوزه های مختلف توجه نشده است در حالیکه صادرکنندگان نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارند و می توانند ارزاق عمومی و فرآورده های دامی را در ازای کالای صادر شده تامین کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به تسلط بخش خصوصی در حوزه امور صادرات و توانایی صادرکنندگان جا دارد برای یک بار هم که شده دولت در شرایط خاص و حاد کشور به این بخش اعتماد کند که در صورت انجام این کار بدون شک اوضاع بهتر از وضع کنونی خواهد شد.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.