به گرارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علی قابل در خطبه های نماز جمعه قزوین به سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در توطئه طبس اشاره کرد و افزود: در این قضیه هیچ کس حتی نیروهای مسلح از نقشه کودتا مطلع نبودند، اما دست قدرت خداوند با طوفان شن تمام این نقشه را خنثی کرد و علاوه بر آتش گرفتن هلی کوپترهای آمریکایی، هشت تن از نیروهای آن هم کشته شدند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از اتفاقات دیگر هم ، تیر آمریکا به سنگ خورده است اضافه کرد: یکی از اقدامات آمریکا علیه ایران از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تحریم های اقتصادی بوده که در این سال ها همچنان تداوم یافته تا در نهایت بتواند ایران را به پای میز مذاکره بکشاند اما سران آمریکا بدانند ما روزی که جمعیت کشورمان نصف امروز بود و هم در داخل و هم خارج توطئه و حملات بزرگ دشمنان بودیم، تن به مذاکره ندادیم و امروز هم که تا پشت دروازه های اسراییل رسیده ایم تن به مذاکره ذلت بار نمی دهیم.
وی گفت: ایرانیان درس استقامت را از امام حسین(ع) گرفته اند که در بیابان کربلا با خانواده خود بدون هیچ نیروی دیگری تشنه لب در برابر محاصره دشمن مقاومت کرد بنابراین هیچ گاه تن به ذلت نخواهند داد.
امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اینها به بن بست رسیده اند، گفت: امروز حتی آنها هم که طالب مذاکره بودند دیگر با شکست برجام شرمنده اند و حرفی از مذاکره نمی زنند.
وی اظهار داشت: اخیرا نیز با اعدام 37 نفر با شمشیر در عربستان سعودی که 32 تن از آنان اهل تشیع بودند، معنای حقوق بشر آمریکایی بار دیگر روشن شد و نشان داد که این دولت بنده زور و پول است و نظرش درباره حقوق بشر بستگی به همین دو عامل دارد.
امام جمعه موقت قزوین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به خادثه سیلاب در برخی استان های کشور ضمن قدردانی از مردم برای ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان خواستار تداوم این کمک ها تا زمان حل کامل مشکلات این استان ها شد.
وی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام اشکوری عالم و روحانی قزوینی گفت: این شخصیت بزرگوار از شاگردان خاص مرحوم صدر بود و در دوران حیات خود نیز شاگردان زیادی را تربیت کرد و همواره در مسیر ولی فقیه حرکت کرد.
خطیب جمعه قزوین همچنین با اشاره به روزجهانی کارگر و معلم گفت: این تقارن و نزدیکی دو روز معلم و کارگر یک پیام دارد و آن اینکه راه تعالی انسان با دو بال علم و عمل بوده و امیدواریم جامعه ما از هر دوی آن استفاده کند تا به سرمنزل نهایی برسیم.
امام جمعه موقت قزوین همچنین از نیروهای نظامی و انتظامی خواست به ویژه با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان از مظاهر گناه در سطح جامعه جلوگیری و این چنین مسایلی را کنترل کنند تا بهره های لازم از این ماه پربرکت حاصل شود.
7388/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.