به گزارش ایرنا دکتر منوچهر مهرام روز سه شنبه در حاشیه نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران افزود: اختلالات روان مانند اضطراب و افسردگی بین جامعه در پی سبک زندگی امروزی روبه گسترش است.
این مسئول در خصوص آمار بیماران شناسایی شده مبتلا به اچ آی وی مثبت (ایدز) تا پایان سال 97،گفت: تاکنون 253 بیمار مبتلا به اچ آی وی در استان مورد شناسایی قرار گرفتند.
مهرام اظهار داشت: 83 درصد از این بیماران در گروه سنی بین 20 تا 45 سال قرار دارند.
وی با بیان اینکه 118 تن از این بیماران شناسایی شده در قید حیات هستند،اضافه کرد: 98 تن از این بیماران مورد شناسایی قرار گرفته پیگیر خدمات درمانی ضد ویروسی خود شده اند.
مهرام در خصوص جنسیت این بیماران نیز گفت: 78 تن از بیماران مبتلا به اچ آی وی مثبت مرد و 40 تن زن هستند.
وی با بیان اینکه علت ابتلا به ویروس ایدز از طریق انتقال خون در بین بیماران قزوین صفر درصد است،گفت: علت ابتلای 44 درصد این بیماران بر اثر اعتیاد تزریقی، 39 درصد نیز روابط جنسی پرخطر و در 17 درصد باقی مانده نیز علت ابتلا نامشخص بوده است.
مهرام خاطرنشان کرد: در سال 97 همچنین سه مورد ابتلا به بیماری مالاریا در قزوین ثبت شد که هر سه بیمار غیر ایرانی بودند و از استان خارج شدند.
وی همچنین درباره آمار شپش سر در مدارس قزوین گفت: در سال گذشته با غربالگری 91 درصد دانش آموزان میزان شیوع پدیکلوز 2.1 درصد بوده که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است.
مهرام همچنین آماری از حیوان گزیدگی در قزوین طی سال گذشته ارایه داد و افزود: سال گذشته 275 مورد حیوان گزیدگی در استان گزارش شد که بیشتر به خاطر ضعف در مدیریت مهار سگ ها بوده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.