به گزارش ایرنا، مجید مومنی روز چهارشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه سراسری کمیته امداد و بیمه سلامت ایران که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، به خبرنگاران گفت: با امضای این تفاهم نامه از این پس بیمه شدگان این نهاد در شهرهای بالای 20 هزار نفر استان تحت پوشش یکپارچه بیمه سلامت قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: بر همین اساس 129 مرکز درمانی، پزشکان عمومی و تخصصی، درمانگاه ها و بیمارستان های طرف قرارداد کمیته امداد در استان همچنان تا تعیین تکلیف نهایی خود با این نهاد همکاری خواهند داشت.
این مسئول با بیان اینکه براساس برنامه پنج ساله مقرر شده بود تا تمامی بیمه ها به صورت یکپارچه خدمات خود را ارایه کنند، تصریح کرد: امضای تفاهم نامه با بیمه سلامت در همین راستا صورت گرفته و از این پس نه تنها ارایه خدمات درمانی به مددجویان کم نمی شود بلکه بهتر و بیشتر هم خواهد شد.
مومنی ادامه داد: سال گذشته سرانه بیمه خدمات هر مددجود چهار میلیون و 800 هزار ریال بود که این میزان برای سال جاری هنوز مشخص نشده است.
به گفته وی، سال گذشته هزینه خدمات بیمه ای مددجویان استان 42 میلیارد ریال بود در حالیکه میزان تعهدات این نهاد بالغ بر 27 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام (ره) قزوین تعداد مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان را 56 هزار نفر در قالب 29 هزار خانوار اعلام کرد و یادآور شد: وظیفه بیمه تکمیلی این تعداد افراد تحت پوشش همچنان برعهده کمیته امداد خواهد بود.
مومنی با اشاره به بارندگی ها و سیلاب های اخیر، یادآور شد: واحدهای مسکونی 106 خانوار تحت پوشش این نهاد در سیل اخیر دچار آسیب دیدگی 100 درصدی شده و 600 خانوار تحت پوشش نیز با آسیب رو به رو شده اند.
این مسئول اضافه کرد: مردم مومن و انقلابی قزوین تاکنون 22 میلیارد ریال به سیل زدگان کشور کمک کرده اند و کمک های مردمی همچنان در این زمینه ادامه دارد.
در تفاهم نامه‌ای که امروز بین پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام (ره) کشور و طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به امضا رسید یک میلیون مددجوی شهری کمیته امداد در شهرهای بالای 20 هزار نفر کشور با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 700 میلیارد ریال تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفتند.
8054* 6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.