دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: از جمله حقوق عامه در شهرستان آبیک که لازم است خبرنگاران و فعالان مجازی پیگیر باشند مسائل محیط زیست، اراضی اعم از کشاورزی و غیرکشاورزی و منابع آب است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید احمدزاده در دومین نشست تخصصی مدیران کانال‌های فضای مجازی و خبرنگاران شهرستان آبیک، رسالت خبرنگاران را اطلاع‌رسانی در راستای اصلاح فرایندها و ختم شدن امورات ناصواب به صواب دانست و اظهار کرد: حفظ حقوق عمومی، عامه و بیت‌المال از وظایف دستگاه قضایی است که به تنهایی نمی‌تواند این موضوع را بر دوش بکشد و لازم است خبرنگاران و فعالان فضای مجازی هر زمانی مشاهده کردند که حقوق عامه تضییع می‌شود ورود یافته و موضوع را به اطلاع دهند تا پیگیری لازم صورت گیرد.

وی افزود: مسئولان قضایی هم از افراد موثق، اخبار موثق و منبع موثق خبری در شهرستان آبیک که فعالیت رسمی دارند موضوعات مطروحه در حوزه حقوق عامه و بیت‌المال را پیگیری و مورد بررسی قرار می‌دهند.

مطالبه نکردن موجب تضییع حقوق عامه می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: از جمله حقوق عامه در شهرستان آبیک که لازم است خبرنگاران و فعالان مجازی پیگیر باشند مسائل محیط زیست، اراضی اعم از کشاورزی و غیرکشاورزی و منابع آب است و در صورت داشتن اطلاعات درست از این مسائل، موضوعات را اطلاع دهند که قطعا پیگیری شده و به نتیجه خواهیم رساند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: مطالبه نکردن شهروندان در خصوص مسائل مختلف حقوق عامه و رسانه‌ای نشدن مسائل موجب تضییع حقوق مردم می‌شود که لازم است در صورت نیاز، حساسیت بیشتری در این زمینه نشان داده شود.

این مسئول قضایی تصریح کرد: مطالبه‌گری‌های خبرنگاران نباید متوقف شود و تا انتها باید یک موضوع از مسئولان مربوطه پیگیری شود تا به نتیجه برسد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک بر نقد کردن مسئولان از سوی خبرنگاران و فعالان فضای مجازی تاکید کرد و افزود: نباید انتقاد به مسئولان توهین‌آمیز باشد و می‌طلبد اخبار امیدبخش انعکاس بیشتری یابد.

احمدزاده معایب گروه‌های فضای مجازی را بیشتر از مزایای آن دانست و ادامه داد: کنترل کردن گروه‌ها سخت است و بعضا مطالبی منتشر شود که ممکن است کذب باشد و عنوان مجرمانه داشته باشد و برای مدیر گروه مشکل ایجاد شود که پرونده‌هایی در این زمینه تشکیل شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.