رویا اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:55 هزار و 300 تن از اعضای کتابخانه های عمومی استان را دانش آموزان تشکیل می دهند و اداره کل کتابخانه های عمومی استان در مناسبت های مختلفی چون هفته کتاب یا روز میلاد چند تن از بزرگان اقدام به عضوگیری رایگان در کتابخانه ها می کند.
این مسئول اظهار داشت: در سال 97 به منظور ترویج فرهنگ مطالعه طرح های جدیدی به نام های کوپه دانایی با همکاری اداره کل راه آهن و همچنین کوله کتاب در مناطق محروم با همکاری دهیاریها و بخشداری ها در دستور کار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار گرفت.
اسماعیلی ادامه داد: در 2 سال گذشته با توجه به تاکید استاندار قزوین مبنی بر حبس زدایی از کتاب در ادارات و منازل، طرح گلریزان کتاب در استان اجرا و تعداد قابل توجهی کتاب جذب کتابخانه های استان شد.
این مسئول با اشاره به نگهداری 970 هزار جلد کتاب در کتابخانه های استان افزود: کتاب های کتابخانه های استان به 2 روش خریداری یا اهدایی از سوی مردم تامین می شود.
وی اضافه کرد: کتاب های اهدا شده به کتابخانه ها ابتدا توسط کارشناسان منابع اداره کل کتابخانه های عمومی تایید شده و پس از اقدامات اولیه در اختیار کتابخانه های تعیین شده قرار می گیرند.
اسماعیلی افزود:سال گذشته 900 هزار جلد کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی استان به امانت داده شد و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.
وی، حمایت از نویسندگان بومی را یکی از رسالت های جدی اداره کل کتابخانه های استان عنوان کرد و افزود: در همین راستا در سال گذشته بیش از 155 نویسنده، مولف و مترجم بومی در استان شناسایی شدند.
اسماعیلی با اشاره به رشد ظرفیت های کتابخانه های استان، افزود: در سال های اخیر علاوه بر بخش مخزن کتاب، بخش های دیگری چون کودک و نوجوان، کمک درسی، نوسوادان، استان شناسی، دیداری شنیداری، بخش نابینایان، نسخ خطی، نمازخانه، نشریات و سالن مطالعه به ظرفیت کتابخانه ها افزوده شده است.
استان قزوین 67 کتابخانه با مجموع زیربنای 33 هزار متر مربع دارد.
7388*6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.