رضا طاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بررسی های اولیه از 71 روستای تاکستان، حدود یک هزار منزل مسکونی و اصطبل دام به دلیل بارش های شدید 11 تا 13 فروردین ماه خسارت دیده و کارشناسان بنیاد مسکن درحال برآورد دقیق خساارت مالی هستند.
وی اضافه کرد: شب گذشته به دلیل بارش شدید تگرگ و باران برخی از نقاط شهری و باغات تاکستان خسارت دید و با همکاری شهرداری سریعا نقاط آب گرفتگی در شهر برطرف شد.
طاهری به شکستگی لوله شرکت آب و فاضلاب شهرک صنعتی حیدریه اشاره کرد و گفت: رودخانه ابهررود (آبریز حوزه زنجان) که از وسط شهر ضیاء آباد می گذرد طی سال های گذشته خشک بود و طی 18 روز گذشته به به دلیل بارش های قابل توجه و خارج شدن ظرفیت آن، طغیان کرد.
این مسئول با بیان اینکه تاسیسات آبرسانی شهرک صنعتی حیدریه از وسط رودخانه می گذرد، عنوان کرد: حجم دبی آب در رودخانه ابهررود به تاسیسات آبرسانی شهرک صنعتی حیدریه خسارت زده و شرکت آب و فاضلاب استان در حال ترمیم و مرمت آن است.
به گفته طاهری، آب رودخانه ابهررود در حال حاضر به باغ های کشاورزی ارداق، دشتابی و تاکستان هدایت می شود تا زمین های کشاورزی از این آب مشروب شوند.
فرماندار تاکستان به نحوه آبرسانی در باغات تاکستان پرداخت و گفت: با توجه به اینکه کشاورزان تاکستانی مدت ها از آبیاری تحت فشار استفاده می کنند و جوی و نهرهای آنها مسدود شده، انتقال آب به صورت باغ به باغ انجام می شود.
تاکستان به مرکزیت شهری به همین نام در غرب استان قزوین قرار دارد.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.