به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در استانداری برگزار شد، افزود: قزوین اگرچه استانی مرزی نیست اما به دلیل موقعیت جغرافیایی در مسیر قاچاق کالا قرار دارد و باید نقش خود را در کنترل قاچاق کالا و ارز در سطح ملی به خوبی ایفا نماید.
وی اضافه کرد: اولویت های استان در سال جدید در ارتباط با مقابله و مبارزه با قاچاق کالا و ارز مواد دارویی، غذایی و بهداشتی است که مستقیما با سلامت مردم ارتباط دارند.
زاهدی افزود: در این زمینه مقابله و مبارزه با قاچاق دخانیات نیز مهم است چون عمده سیگارهای وارداتی تقلبی و فاقد استانداردهای لازم هستند و سلامت مردم را تهدید می کنند.
استاندار قزوین با اشاره به قاچاق دام که از سال گذشته قزوین را درگیر کرده بود، افزود: هنوز سایه شوم قاچاق دام به صورت کامل از استان رفع نشده است و باید با در پیش گرفتن روند سابق از خروج دام زنده از قزوین جلوگیری نمود.
وی گفت:در صورتی که شرایط قاچاق دام در استان تغییر کند یا بخش نامه جدیدی از مرکز در این خصوص ابلاغ گردد تصمیم گیری لازم اتخاذ خواهد شد.
زاهدی در خصوص قاچاق سوخت نیز گفت: سازمان جهاد کشاورزی لازم است تمامی واحدها، ابزارآلات و ادوات کشاورزی را شناسایی کرده و با هماهنگی لازم برای تحویل سوخت به آنها اقدام نماید.
وی گفت:هم اینک به دلیل تفاوت قیمت سوخت بسیاری از واحدها و ادوات تعطیل و غیرفعال برای دریافت سوخت اقدام کرده و در نتیجه شاهد قاچاق سوخت از استان هستیم.
رییس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزود: هم اکنون علاوه بر قاچاق گندم با قاچاق آرد نیز مواجه هستیم و باید مقابله با آن را در اولویت قرار داد.
وی در خصوص شناسایی انبارهای کالا در استان گفت:ما نمی خواهیم مانع فعالیت انبارها و بنکداران در سطح استان شویم ولی باید از تعداد انبارها و میزان کالاهای موجود در استان اطلاع داشته باشیم تا هنگام بحران با سرعت و دقت بیشتری تصمیم گیری لازم انجام شود.
زاهدی با اشاره به تنوع کالاهای تولیدی در استان گفت:باید از این ظرفیت برای معرفی توانمندی های و قابلیت های واحدهای تولیدی استان استفاده کرد و با برپایی نمایشگاه دایمی عرضه محصولات تولیدی استان زمینه خرید مردم و گردشگران را فراهم نمود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.